در سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن و اجتماع امت رسول الله در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

مراسم جشن و اجتماع امت رسول الله بمناسبت سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مردم در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام خلیلی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم جشن هفدهم ربیع الاول در قالب اجتماع امت رسول الله طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم مهرماه در سراسر استان برگزار خواهد شد. 

حجت الاسلام خلیلی افزود: اجتماع امت رسول الله در شهر اراک با اجرای مداحان اهل بیت علیهم السلام و هنرمندان برجسته استانی و کشوری در محل پیاده راه امیرکبیر از ساعت ۱۶ روز دوشنبه دهم مهرماه با حضور باشکوه اقشار مردم همراه با پخش زنده از شبکه استانی و سراسری صدا و سیما برگزار میشود. 

او با دعوت از اقشار مردم مومن و ولایتمدار برای حضور پرشور در ویژه مراسم و اجتماعات جشن ولادت نبی مکرم اسلام در سراسر استان اظهار داشت: این مراسم در شهرستان زرندیه نیز با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه در مسجد آسیابک برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام خلیلی اضافه کرد: در شب میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق (ع) مراسم جشن و مدیحه سرایی در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار میگردد. 

او با اشاره به اینکه هویت مسلمانان و پیشرفت جامعه اسلامی وابسته و منوط به وحدت آنان است گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، با حسن انتخاب و تدبیر، ایام میلاد باسعات پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند، تا همه به هم بپیوندیم و با ارادتی که به پیامبر اسلام (ص) داریم، این اتحاد را به نمایش بگذاریم. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اتحاد مسلمین را کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مساله وحدت به عنوان یک اصل اسلامی و امر الهی و نبوی و ولایی و همچنین به عنوان یادگار حضرت امام خمینی (ره) از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید بوده است. 

حجت الاسلام خلیلی گفت: برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام الله مجید، اجرای نمایش صحنه‌ای و تئاتر‌های خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها، برپایی مواکب در خیابان‌ها و اماکن عمومی و... از جمله برنامه‌های در حال اجرای در هفته وحدت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.