دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این مجمع آمادگی خود را برای ایفای نقش سازنده برای دستیابی حکومت سرپرست افغانستان به همه‌جانبه‌گرایی اعلام می‌کند.

حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و برگزارکننده این کنفرانس در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت که سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در حالی آغاز می‌شود که جهان اسلام طی سال گذشته شاهد تحولات گسترده و عمیقی بود.

شهریاری با اشاره به تحولات افغانستان گفت: دشمنان اسلام هرگز از خصومت خود دست برنمی‌دارند؛ کوتاه شدن دست طمع آنها از منطقه از جمله الزامات دستیابی به امت واحده است.

وی اخراج آمریکا از افغانستان را فرصتی خواند تکرار ناپذیر در عصر حاضر برای آسایش و آرامش ملت افغانستان به دست داده است. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت حکومت سرپرست از این فرصت برای خدمتی عادلانه و صادقانه به همه اقوام و مذاهب مختلف بهره جوید و اتهام قومیت‌گرایی را با رعایت حقوق همه شهروندان و ایجاد فرصتهای برابر برای آنها، از خود بزداید.

شهریاری افزود: تعصبات قومی و زبانی، جز بازگشت خسارات سابق و درگیری و نزاع ملی، پیامد دیگری در بر نخواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس همچنین گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی خود را برای ایفای نقش سازنده برای دستیابی حکومت سرپرست به همه‌جانبه‌گرایی اعلام می‌کند.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از تاریخ ششم تا یازدهم میزان سال ۱۴۰۲ با موضوع "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" در دو قالب حضوری و آنلاین(وبیناری) در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.