رئیس‌جمهور پیشین روسیه پیش‌بینی کرد که درگیری در اوکراین به دلیل رفتار رهبران غربی منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه، در پیامی تلگرامی به اظهارات اخیر انگلیس و آلمان پاسخ داد و با بیان آنکه «تعداد احمق‌های بلندپایه در کشور‌های عضو ناتو در حال افزایش است» پیش‌بینی کرد که درگیری در اوکراین به دلیل رفتار چنین رهبرانی به جنگ جهانی سوم منجر شود.

مدودف که اکنون رئیس شورای امنیت ملی روسیه است، وزیر دفاع جدید انگلیس را به دلیل ایده او برای اعزام مربیان نظامی انگلیس برای آموزش نیرو‌های محلی اوکراین با هدف درگیری با روسیه، «یک احمق تازه‌کار» توصیف کرد و در ادامه هشدار داد: «اگر این اقدام انجام شود، نیرو‌های نظامی انگلیس یک هدف قانونی برای روسیه خواهند شد.»

رئیس‌جمهور پیشین روسیه در بخشی از پیام خود نوشت: «وزیر دفاع جدید انگلیس پیشنهاد اعزام مربیان این کشور به اوکراین را داده و خوب می‌داند در این حالت آن‌ها به راحتی نابود خواهند شد و این‌ها به عنوان مزدور شناخته نمی‌شوند بلکه به عنوان متخصصان انگلیس ناتو از بین می‌روند.»  

مدودف همچنین «ماری اگنس استراک زیمرمن» رئیس کمیته دفاعی پارلمان آلمان را به دلیل درخواست از برلین برای ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به کی‌یف، «احمقی دیگر» توصیف کرد. زیمرمن حملات اوکراین به اهدافی در داخل روسیه با استفاده از مهمات ساخت آلمان را مطابق با قوانین بین‌المللی دانست.

مدودف در پاسخ به این ادعا گفت: «در این صورت، حملات روسیه به کارخانه‌های آلمانی که این موشک‌ها در آنجا تولید می‌شوند نیز مطابق با قوانین بین‌المللی خواهد بود. چنین احمق‌هایی کاملا ما را به سمت جنگ جهانی سوم می‌برند».

مدودف پیشتر در پیامی دیگر تاکید کرده بود که عملیات نظامی مسکو در اوکراین «تا زمانی که رژیم فعلی کی‌یف ویران شود و سرزمین‌های تاریخی روسیه از دست دشمن آزاد نشود ادامه خواهد یافت.»

مسکو بار‌ها هشدار داده است که تحویل تسلیحات کشور‌های غربی به اوکراین باعث طولانی شدن جنگ و افزایش خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. مقامات روسیه همچنین استدلال کرده‌اند که ارائه تسلیحات، اشتراک اطلاعات و آموزش نیرو‌های کی‌یف به این معنی است که کشور‌های غربی عملاً به طرف درگیری تبدیل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
توی دهن غربی ها و امریکا مطابق رفتارشان باید زد
آخرین اخبار