رئیس جمهور پیشین روسیه اعطای تانک‌های آبرامز آمریکایی به اوکراین را محکوم کرد.

سیل ارسال تسلیحات غربی به اوکراین باعث خشم مسکو شده است. این کمک‌ها اکنون ابعاد گسترده تری پیدا کرده است که شامل تانک و موشک‌های دوربرد می‌شود که می‌تواند قدرت نظامی کی یف را افزایش دهد. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری مدودف، معاون ریاست شورای امنیت ملی روسیه امروز (سه شنبه) با هشدار به کشور‌های غربی درباره ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین گفت: مسکو اکنون چاره‌ای ندارد جزء این که با اقدام اخیر آمریکا در اعطای تانک‌های آبرامز به کی یف وارد درگیری مستقیم با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فاشیست شود. 

مدودف در کانال شخصی خود در تلگرام خاطر نشان کرد: ناتو نهادی فاشیست و قابل مقایسه با هیتلر است. با این حال، اگر جنگی میان دو طرف رخ دهد تبعات بسیار شدیدتری نسبت به آنچه جهان از جنگ جهانی دوم تجربه کرده است انتظار می‌رود. 

گرچه هنوز شمار دقیق تانک‌های آبرامز اهدایی آمریکا به اوکراین مشخص نشده است، اما براساس وعده پیشین مقامات واشنگتن شمار آن ۳۱ عدد برآورد می‌شود. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز در واکنش به تانک‌های اهدایی غرب به اوکراین گفت: تانک‌های آبرامز همانند تانک‌های سایر کشور‌های اهدا کننده به اوکراین در جنگ نابود خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: بی تردید تانک‌های آبرامز تسلیحات قدرتمندی هستند، اما به یاد داشته باشید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش‌تر گفته بود این تانک‌ها را در جبهه نبرد خواهیم سوزاند. تانک‌های آمریکایی نیز سرنوشت سایر تانک‌ها را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توتو
۱۴:۱۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه و پوتین جنگ افروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ایران و روسیه و چین و کره شمالی و ونزوئلا پنج ضلع قدرتمند هستند که با همکاری همدیگر ناتو و آمریکا را شکست خواهند داد
آخرین اخبار