کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و محل جولان سودجویان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها پیدا کردن بلیط هواپیما- قطار- اتوبوس برای مردم تبدیل به مشکلی جدی شده است. به صورتی که وقتی برای خرید بلیط به سایت‌های مجاز مراجعه می‌شود در برخی مسیر‌ها تا چند هفته آینده هیچ بلیطی وجود ندارد.

این درحالی است که برخی گزارش‌های مردمی حاکی از این است که از روش‌های دیگر نظیر مراجعه حضوری به فرودگاه یا دفاتر خدمات مسافرتی با قیمت بیشتر خرید بلیط امکان پذیر است.

این موضوع نشان می‌دهد افراد سودجو و سوداگر در شبکه فروش بلیط هواپیما- قطار- اتوبوس فعال هستند و از مسیر‌های غیرقانونی این کار را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد حل این مشکل نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی است.

چند روز پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تایید کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور گفته بود: عرضه و تقاضای بلیط با یکدیگر هماهنگ نیست و میزان تقاضا بالاتر از عرضه است.

وی همچنین اظهار کرده بود: سکو‌های مجازی فروش بلیط کار‌هایی انجام می‌دهند که نظارت برای آن‌ها صورت نگیرد. اکنون آرامش تا حدی به بازار برگشته، اما رضایت‌بخش نیست. البته در بخش ریلی این مشکلات کمتر و در حوزه هوایی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

بذرپاش همچنین با تایید سوداگری در بازار بلیط حمل و نقل کشور گفته تلاش می‌کنیم که بلیط ها به مصرف‌کننده نهایی برسد و با سوداگرانی که سود‌های کذایی می‌گیرند برخورد جدی شود.

کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور در حالی وجود دارد که اکنون در پیک سفر‌ها نیستیم و سفر‌ها شرایط عادی را سپری می‌کنند.

حالا با این شرایط جلوگیری از اقدام سودجویان در مسیر اخلال در بازار بلیط ناوگان حمل و نقل کشور برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد تا دیگر شاهد جولان سوداگران در این حوزه نباشیم.

برچسب ها: بلیط ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
به جای بگیر و ببند قطار رو زیاد کنین و مجوز حمل مسافر به کامیون و تریلیا بدین
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۰:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
والا هر دم از این ... می رسد
یه بلیط برای تهران شده آرزو برای 20 روز دیگه هم پره
دم ایرانیا گرم که اینقدر مسافرت می رن و شادن خداراشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
قبول کنید که در همه امورات کشور داری ناتوان و سست هستید . از کنترل قیمت یک کیلو پیاز و سیب زمینی گرفته تا نظم بخشی در ناوگان حمل و نقل و مسکن و مهار تورم و صدها مورد دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
من در مسافربری کارمیکنم.در موقع کرونا که حدود ۳ سال در گشور بود اتوبوس دار ها خیلی ضرر کردند و اتوبوس هاشون رو فروختن.الان اتوبوس خیلی کم شده و دربستی ها مثل اربعین مثل کارگر های سیب چیدن مثل معدن ها زیاد شده با قیمت های بالا.اتوبوس ها شرکت هارو ول میکنن ومیرن دربستی این میشه هیچ بلیطی پیدا نمیشه.اگر دولت به هر شرکت یک اتوبوس با اقساط بده مشکلات کمی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
تو این کشور چه چیزی درسته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
ربطی به افراد سودجو سوداگر نداره نمی خواهند سیستم حمل نقل عمومی افزایش پیدا کنه
با هر قطار، هواپیما، اتوبوسی که اضافه شود به طبع آن از تردد خودرو شخصی کم می شود این یعنی هزینه تردد یک خودرو از مصرف، استهلاک، جریمه، پارکینگ، خرید قطعه مصرفی، عوارضی، مالیات، بگیر برو تا آخر از جیب خودشون کم میشه
متاسفانه مردم ایران یک فکر غلط دارند که اگر خودروی شخصی داشته باشند با آن تردد کنند آقای خودشان هستند!! اما اینطور نیست، کاری نداره بشین حساب کتاب کن یک خودرو از صبح که استارت میزنی روشن میکنی باهاش میری پی کار زندگیت تا شب حداقل کم کم روزی 200_300 هزار تومان از مصرف، جریمه، پارکینگ، طرح ترافیک تا آخر این وسط اگر یک نیش کوچولو تصادفم داشته باشی که نور علل نوره به عبارتی روزی 200_300 هزار تومان از جیبت هزینه میکنی برای بعضی ها!!! آلودگی، ترافیک، سر صدا، مشکل جای پارک از این قبیل که با اعصاب روانت بازی میکنه به کنار
20 سال پیش داشتن خودرو در ایران و در شهرهای ایران شاید ضروری بود اما الان با این اوضاع داشتن خودرو و وسیله نقلیه چیزی جزء دردسر نیست فقط برای مواقع ضروری و سالی یک بار مسافرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
کی باید مواظب دستگاه های نظارتی باشه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
بخاطر کمبود هواپیما نیست؟!آیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
بنده زیاد رفت و آمد دارم بخاطر کارم ؛ تو حمل و نقل جاده‌ای بخشی کمترش مربوط به بلیط فروشی شرکت‌ها هست که بازار سیاه راه میندازن با بستن صندلی ها اما بخش بیشتر مشکلات، خود مالکان اتوبوس هستند که ماشیناشونو به بهانه‌های مختلف خوابوندن از جمله قیمت پایین بلیط‌ها و گرانی قطعات و لاستیک و استهلاک اتوبوس وقتی یک دستگاه اسکانیا درسا مدل ۹۷ رو قیمت میزنن تو دیوار ۱۵ میلیارد انتظاری نباید داشته باشید که قیمت ماشینهای مدل زیر نود کمتر از پنج میلیارد نباشه بهترین راهکار اینکه دولت یه ناوگان حمل و نقل بین‌شهری خودش راه بندازه مثل حمل و نقل ریلی و ورود کنه به جاده که هم کمبود بلیط جبران بشه هم شرکت‌ها کنترل بشن، هم مالکان اتوبوس سرشون بخوره به سنگ .... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام مواقع پیش فروش 20درصد بلیط ها روی سایت میزارند و مابقی را از طریق دلال بفروش میرسانند و کافیه نماینده های مجلس یک تحقیق و تفحص داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
واقعاً تهیه بلیط افتضاح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
مثلا موقع اربعین عده ای با کرایه کردن اتوبوس به قیمت هر صندلی ۹۰۰ تومان یعنی ۴۰۰ بیشتر از نرخ معمولی به راننده میده و بعد خودش از هر مسافر ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میگیره یعنی بلیط ۵۰۰ تومانی رو واسه زوار امام حسین میرسونه به ۱۵۰۰ تا مرز ,مسافرها رو هم از داخل روضه ها و جاهای دیگه به علت اینکه اتوبوس نیست فقط همین یکی هست جمع میکنه .
متاسفانه دستگاه‌های نظارتی حالا حالا متوجه نمیشن یعنی قدرت تشخیصشون ضعیفه، اینقدر روش‌هایی که به این سبک سود به جیب می‌زنند میشناسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
قبلا تهیه بلیط هواپیما مشکل بود الان تهیه بلیط اتوبوس هم خیلی مشکل شده در ضمن بسیاری از پتروشیمی ها و کارخانجات اقدام به اجاره اتوبوس ها کردند دقیقا اتوبوس‌هایی که برای حمل ونقل عمومی مجوز دارند و از یارانه های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و متاسفانه در خدمت شرکت‌ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
بلیت های قطارهارواکثرا به تورهای مسافرتی میدن یه مردم خیلی کم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
بداد ما برسید
۱۹:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
لطفا پیگیری کنید تارا دستی خرداد تکمیل وجه شده ولی فاکتور نشده چرا تحویل نمی دهید اگر ندارید چرا پول گرفتید برای تکمیل وجه یک روز پرداخت دیر بشود قرارداد کنسل هست اما برای تحویل خودرو هیچکس پاسخگو نیست . سازمان محترم بازرسی ، ریاست محترم قوه قضائیه ، ریاست محترم جمهور ، ریاست محترم مجلس ، ریاست محترم صدا و سیما و دفتر مقام معظم رهبری لطفا پیگیری کنید .تارا پیش فروش ۱۴۰۱ تکمیل وجه اردیبهشت تحویل ۳۱ خرداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
کی گفته پیک مسافرت رفتن نیست من خودم دیروز مشهد بودم و از بس شلوغ بود نمیشد زیارت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
وقتی ناوگان حمل و نقل کشور از نیاز کشور خیلی عقب تره
آخرین اخبار