احمد اصانلو گفت: تعداد گشت شعب تعزیرات نسبت به گذشته افزایش یافته است و فقط در عید گذشته ۵۵ هزار گشت مشترک داشتیم.

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی راهبرد هشت گانه‌ای را تدوین کرده است.

وی با اشاره به راهبرد حضور موثر و مستمر تعزیرات در بازار با تاکید بر مراکز تولیدی و توزیعی عمده، گفت: وظیفه اصلی نظارت بر بازار برعهده اتاق اصناف، وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و اتحادیه‌ها و اصناف است و سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات است و در حلقه نظارت بر بازار، حلقه آخر در حیطه و صلاحیت سازمان تعزیرات قرار دارد.

اصانلو گفت: سازمان تعزیرات حضور مستمر بر بازار گشت‌های سیار یا مشترک را تقویت و توسعه داده است و ما شاهد حضور میدانی و موثر شعب و روسای شعب در میدان هستیم و رویکردی که در این دو سال اجرا شده است این بوده که روسای شعب به جای اینکه در شعبه بنشینند خودشان پای کار هستند و در میدان حضور دارند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره شعب مهم و ملی برای رسیدگی به مسایل مهم و کلان به صورت میدانی تشکیل شد و تعداد گشت شعب ما نسبت به گذشته افزایش یافته است و فقط در عید گذشته ۵۵ هزار فقره گشت مشترک داشتیم.

وی افزود: راهبرد دوم ما تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان تعزیرات بود که محقق شد.

وی گفت: در دوره تحولی سازمان سامانه تلفنی ۱۳۵ را به سامانه ثبت شکایات الکترونیک و اخذ شکایات مردمی به صورت رایگان تبدیل کردیم که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه شکایات خود را ثبت کنند و به محض وصول اخذ شکایت، شکایت شهروندان به شعبه ارجاع می‌شود و هر لحظه هر اقدامی که انجام می‌شود به صورت پیامکی به شاکی ابلاغ می‌شود.

اصانلو گفت: ما کمبود شدید کادر اداری و تجهیزات از قبیل خودرو و ساختمان مواجهیم به صورتی که ۲۱۰ شهرستان ما فاقد ادارات تعزیرات است.

وی گفت: در کل کشور حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ رییس شعبه داریم و در حد وسع کار خود را انجام می‌دهیم و هدفمان این است که سامانه ۱۳۵ را به شعب سیار متصل کنیم البته ۱۱۰ شعبه سیار فعال شده اند.

اصانلو افزود: ما مشکل خودرو داشتیم و در تهران یک زمانی ۶ وسیله بیشتر برای گشت نبود و در این مدت توانستیم با خودروی استیجاری مشکل را حل کنیم و الان درصددیم تعدادی خودرو برای گشت مشترک تامین کنیم.

وی گفت: استقرار شعب تعزیرات در شهرستان‌های فاقد تعزیرات اقدام دیگر بود که توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. امروز هم افتتاح سازمان تعزیرات و کلنگ زنی در برخی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده‌های وارده ما در دوساله گذشته یک میلیون و ۴۰۵ هزارفقره بوده است در حالی که در آخر دولت قبل یک میلیون و ۱۸۷ هزار فقره بوده و ۱۸ درصد افزایش وارده پرونده را داشتیم.

وی همچنین گفت: بیش از ۱۸ درصد افزایش مختومه داشتیم و در ۵ ماهه اخیر در تهران ۶ هزار فقره شکایت بیشتر از مشابه سال گذشته در تعزیرات ثبت شده است و وصولی ۱۸۰۰ میلیارد تومان را فقط از حیث صنفی و گران فروشی و احتکار داشتیم.

اصانلو گفت: قرارگاه شعار سال در تعزیرات با دو محور مهار تورم و رشد تولید تاسیس شد که با محور شعار سال با متخلفان برخورد می‌کنیم و هم حمایت از تولید را در راستای رشد تولید داریم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا گفت: زمانی که با قاچاق برخورد قاطع صورت نگیرد، اثر خود را در ضربه به تولید نشان می‌دهد و در حد وظیفه و ظرفیتی که به سازمان تعزیرات حکومتی مرتبط می‌شود، میخواهیم در مهار تورم اثر گذار باشیم و سازمان تعزیرات برای دستیابی به این مهم می‌تواند هم با گرانفروشی مبارزه و هم رسیدگی قاطع داشته باشد.

اصانلو با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی به دنبال این است که در راستای تحقق بودجه کشور اثر گذار باشد، گفت: از همین جهت برای وصول اجرای احکام هدف گذاری کردیم تا رشد چند برابری داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و فروش بلیط در زمان‌های حساس گفت: بخشی از مشکلات در رابطه با بلیط‌های هواپیمایی مشکلاتی است که در حمل و نقل داشتیم و پیگیری‌هایی که وزارت راه و مسکن و سازمان هواپیمایی انجام داده موثر بوده است. در این دولت ۷۰ فقره هواپیما توسط سازمان هواپیمایی خریداری شده است. 

وی گفت: آنچه که به تعزیرات مربوط است یکی از کارکرد شعب ملی این بوده و این مسایل به شعب ملی ارجاع می‌شود. در این دوره هم موضوع را به شعب ملی ارجاع دادیم و دو سه نفر در سازمان هواپیمایی مستقر شدند و با استفاده ازاطلاعات بدست آمده، منتهی به تشکیل پرونده‌های متعدد با جرایم و محکومیت‌های سنگین شد.

وی افزود: در ۵ ماهه گذشته ۷ فقره پرونده مهم و ملی رسیدگی شده و جرایم سنگینی داشته است. آخرین مورد مربوط به جریمه هواپیمایی کیش ایر به میزان ۲۶ میلیارد تومان در ۲۶ مردادماه سالجاری بوده که قطعی و اجرا شده است.

وی گفت: مجموع محکومیت ۷ فقره پرونده شرکت‌های هواپیمایی متخلف رقم ۱۳۳ میلیارد تومان است و در ۵ ماه گذشته ۲۱۰۰ میلیارد تومان وصولی اجرای احکام ما بوده است و همین ۱۳۳ میلیارد تومان در این رقم است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت راه بلیت‌های چارتری اربعین را ممنوع کرد و فروش و عرضه بلیت در سامانه مشخصی تعریف شده و تمامی شرکت‌های هواپیمایی موطف به ارائه بلیت‌های خود در سامانه هستند، اما برای کمک به سازمان هواپیمایی گشت‌های مشترک برای نظارت بر بلیت‌ها فعال شده‌اند.

وی گفت: سازمان تعزیرات روز گذشته در استان اصفهان یکی از شرکت‌های هواپیمایی را کشف کرد که برخلاف تکلیف خود تعداد زیادی از بلیت‌های خود را در قالب بلیت چارتری به یک شرکت فولادی واگذار کرده است و این شرکت فولادی نیز با واسطه یک شرکت دیگر درحال فروش این بلیت‌ها به قیمت ۱۳ میلیون تومان بوده است که با ورود سازمان تعزیرات فرد دلال بازداشت و بلیت‌ها با قیمت مصوب به مردم عرضه شدند.

اصانلو در خصوص مشکلات قیمت لبنیات گفت: سال گذشته ۱۱۹ واحد تولید لبنیاتی بازرسی شدند که ۵۱۴ فقره پرونده با رقم محکومیت هزار ۴۷۳ میلیارد ریالی تشکیل شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های متخلفان حوزه خودرو گفت: حدود هزار ۲۶۹ فقره پرونده درخصوص شرکت‌های خودروسازی با رقم بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی طی ۵ ماه اخیر تشکیل شده است و شبکه توزیع خودروسازان را از شورای بورس خارج کرده‌ایم و با جواب سازمان حمایت دو شرکت خودروسازی عظیم نقره داغ می‌شوند.

وی در خصوص تخلف شهریه مدارس گفت: منتظر نظر کارشناسی هستیم تا پس از آن احکام اعلام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.