یک فعال رسانه‌ای از کشور سوریه گفت: چهره واقعی زنان سوریه‌ای در جهان منعکس نمی‌شود و رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند چهره غیر واقعی از زنان را نشان دهند.

مارین شیخ علی، فعال رسانه‌ای از کشور سوریه درباره بازنمایی چهره زنان سوری در رسانه‌های غرب گفت: الان زنان سوریه فعال هستند و سعی می‌کنند در کشورشان ایستادگی کنند؛ با این حال چهره واقعی زنان سوریه‌ای در [جهان] منعکس نمی‌شود؛ چون رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند چهره غیر واقعی از زنان را نشان دهند. من در جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» شرکت کردم، تا صدای واقعی زنان سوریه‌ای را منتقل کنم.

گفتنی است که نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد با حضور ۱۰۰ خبرنگار و فعال رسانه ای از ۴۱ کشور جهان طراحی و به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد که ۲۰ نفر از فعالان رسانه ای ایرانی و غیرایرانی نفرات برگزیده این رویداد بودند.

پنج برگزیده ایرانی این جشنواره فعالان رسانه‌های مختلف کشور بودند که آثار آن‌ها حول محورهای مشخص شده، ارزیابی و انتخاب شد اما ۱۵ بانوی برگزیده رسانه‌ای کشورهای دیگر افرادی بودند که فعالیت‌های چند ساله رسانه ای پیرامون محورهای این جشنواره داشتند و بابت این مهم مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
با لهجه روسی فارسی حرف میزنه مگر عرب نیست
آخرین اخبار