در شش ماه نخست امسال بیش از ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ خدمت پزشکی و درمانی به ۵۳ هزار و ۷۴۱ سالمند در هرمزگان ارائه شد.

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به فرا رسیدن روز جهانی و هفته تکریم سالمندان اشاره کرد و گفت: ۱۷۳ هزار و ۹۳۴ سالمند در استان شناسایی شده‌اند که از مراکز جامع سلامت هرمزگان خدمات دریافت می‌کنند.

 ذاکری شعار هفته تکریم سالمندان را « تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» عنوان کرد و گفت: سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیت‌های بشری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این موفقیت، مرهون پیشرفت و رشد فناوری،گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش فناوری‌های جدید در زمینه پیشگیری تشخیص و درمان بیماری‌ها و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

ذاکری گفت: برنامه‌ریزی‌هایی به منظور هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی صورت گرفته است که امیدوارم با این اقدامات، بتوان برای افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آن‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در مراکز ارائه دهنده خدمت حوزه بهداشت، اکنون خدماتی مانند خطرسنجی بیماری‌های قلب و عروقی، بررسی احتمال سقوط و نداشتن تعادل، تب سنجی و مشاوره تغذیه سالم، بررسی سلامت روان و همچنین غربالگری‌های سرطان های پستان و روده بزرگ سالمندان صورت می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.