فرماندار سامان از تامین ۵۸ هکتار زمین برای ایجاد مجتمع دامداری شهرستان سامان خبر داد..

محمد تقی گنجعلی گفت: ۱۵ هکتار زمین برای راه‌اندازی شهرک فناوران با هدف کاهش آلودگی‌های صوتی و ساماندهی صنایع نیمه مزاحم این سامان تامین شده است.

فرماندار سامان افزود: راه‌اندازی شهرک فناوران سامان نقش مهمی در ساماندهی صنایع مزاحم و نیمه مزاحم شهر دارد.

گنجعلی اظهار کرد: شهر سامان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هر سال میزبان مسافران بسیاری از سراسر نقاط کشور است به همین دلیل راه‌اندازی مجتمع فناوران و انتقال صنایع نیمه مزاحم به خارج از شهر از جمله ضرورت‌های این شهر به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید براینکه شهرستان‌ها باید براساس ظرفیت‌های آن‌ها دیده شوند، ادامه داد: این شهرستان با توجه به قابلیت‌های مهمی که در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارد باید حمایت شود.

فرماندار سامان با بیان اینکه ۵۸ هکتار زمین برای ایجاد مجتمع دامداری سامان تامین شده است، افزود: تاکنون یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم دربخش آب، برق، گاز، جاده‌سازی و مخازن مورد این مجتمع اعتبار تخصیص داده شده است.

گنجعلی افزود: در همین ارتباط تاکنون ۳۰۰ دامدار برای حضور در مجتمع دامداری این شهر ثبت‌نام کرده‌اند و اهلیت سنجی آن‌ها در کارگروه تخصصی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر۱۲۰ پلاک به ۲۴۰ دامدار دارای دام سنگین (هر۲ دامدار یک واحد) واگذار شده تا به صورت اشتراکی بتوانند سرمایه‌گذاری بهتری در این خصوص انجام دهند.

گنجعلی با تاکید بر ضرورت حل مشکل فاضلاب روستا‌های این شهرستان گفت: در خصوص وضعیت فاضلاب روستای مارکده، یاسه چای، صادق‌آباد و هوره ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور برای خرید زمین اختصاص یافته است.

وی افزود: تامین آب آشامیدنی برای شهرک صنعتی ۱ و ۲ سامان در کارگروه اشتغال استان به عنوان یک اولویت مطرح و در دستور کار قرار گرفت و همچنین آب مورد نیاز مجتمع دامداری سامان از محور بِن به بروجن تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار