معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از تجهیز کتابخانه‌های مدارس با خریداری ۵۵ هزار جلد کتاب از سوی مدارس و اهدای خیران خبر داد.

حسن پیراولیا گفت: از پارسال تاکنون، ۵۵ هزار جلد کتاب از سوی مدارس، اولیای دانش آموزان و خیران خریداری و در اختیار کتاب خانه‌های مدارس استان قرار گرفته است.  

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از وجود ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس گیلان خبر داد و افزود: از سال گذشته، ۲ هزار و ۶۱۶ مدرسه، کتاب خانه‌های خود را در سامانه سیدا ثبت کرده اند که از این میان،  ۲ هزار و ۲۵۴ مدرسه کتابخانه مستقل و ۳۶۲ مدرسه هم کتابخانه کلاسی دارند.  

وی با اشاره به تجهیز امکانات در کتاب خانه‌های مدارس استان گفت: کتاب خانه‌های ۱۱۷ مدرسه ابتدایی و ۱۰۳ مدرسه متوسطه با وسایلی مانند میز، صندلی، قفسه و کمد دیواری تجهیز شدند.  

 پیراولیا، برگزاری جشنواره «دانایی، توانایی» را گام مهمی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس دانست و افزود: در ششمین دوره جشنواره «دانایی، توانایی»، ۱۱ هزار دانش آموز گیلانی در مرحله آموزشگاهی این رویداد فرهنگی و ۱۶ هزار دانش آموز هم در نخستین پویش کتاب خوانی «مبارزه با استعمار» شرکت کردند.

برچسب ها: کتاب ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.