سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از تولید سیب درختی آذربایجان‌غربی در باغ‌ها به صورت سیب صنعتی به کارخانه‌ها منتقل می‌شود.

علی دیانتی معاون تولیدات گیاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۴۷۱ سردخانه در این استان فعال هستند و ظرفیت آن‌ها برای ذخیره سازی سیب درختی استان کفایت می‌کند، گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از تولید سیب درختی استان در باغ‌ها به صورت سیب درجه ۳ به کارخانه‌ها منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف کننده اصلی سیب صنعتی استان کارخانه‌های پوره و کنستانتره داخل استان هستند، افزود: امسال تولید و کیفیت محصولات به رغم وجود تنش بالایی که در دوره رویش و تولید داشتیم، بسیار مطلوب است.

دیانتی اضافه کرد: هزینه تولید به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار ریال است و به ازای هر هکتار برای یک نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی در این زمینه ثبت شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به صورت غیرمستقیم نیز ۴۰ هزار نفر در این بخش اعم از سردخانه‌ها، واحد‌های سورت و بسته بندی، حمل و نقل و کارگری در فصل برداشت مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین متعتقد است که این استان یک منطقه با اقلیم مناسب و خاک حاصلخیز است و هنر باغداران استان باعث شده تا در بازار‌های جهانی مشتریان بسیاری برای محصول تولیدی این منطقه به صف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.