فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین از تشکیل ۱۵۶ فقره پرونده تخلف زیست محیطی، شکار و صید در نیمه نخست امسال خبر داد.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تشکیل این تعداد پرونده با شناسایی ۱۶۴ متخلف زیست محیطی همراه بوده که برای برخورد و سپری کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از متخلفان بیش از ۱۳۷ مورد انواع ادوات شکار و صید به همراه ۵۳ مورد از انواع گونه‌های جانوری وحشی شکار، صید و زنده گیری شده کشف و توقیف شده است.

طاهری بیان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده، ۱۲۱ مورد مربوط به آلودگی‌های محیط زیست و ۳۵ مورد در خصوص خصوص تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیرمجاز دام بوده است.

این مسئول در خصوص برخورد با متخلفان حوزه شکار و صید، خاطرنشان کرد: طی همین مدت ۱۸ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی کشف و ضبط شده که پنج قبضه آن غیرمجاز بود.

طاهری با بیان اینکه محیط بانان در پیشگیری از وقوع شکار نیز عملکرد خوبی داشته اند، گفت: امسال ۱۴ متخلف هنگام شروع به شکار و قبل از اقدام به هرگونه تخلف، شناسایی و برخورد لازم با آن‌ها صورت گرفت.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، طی همین مدت نیز حدود ۱۷ هزار دام غیرمجاز که در مراتع ملی و مناطق حفاظت شده استان بدون مجوز و پروانه در حال تعلیف بودند نیز توسط محیط بانان از مناطق خارج شدند.

طاهری خاطرنشان کرد: در همین راستا ۶۴ هزار مترمربع از اراضی ملی استان که توسط افراد سودجو و فرصت طلب مورد تصرف و تخریب قرار گرفته بود توسط یگان حفاظت محیط زیست استان مورد رصد و پیگیری قرار گرفت.

به گفته وی، آموزش بیش از یک هزار و ۲۶۰ ساعت آموزش محیط بانی برای دانش آموزان مدارس استان از دیگر اقدامات محیط زیست استان قزوین است.

استان قزوین دارای ۱۳۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و ۳۱۰ هزار هکتار منطقه شکار و صید ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار