یوفا این هفته اعلام کرد که قصد دارد تیم‌های زیر ۱۷ سال روسیه را به مسابقات بین‌المللی بازگرداند و این اقدام باعث خشم کی‌یف شد.

اوکراین از اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، خواسته تا تصمیم خود برای بازگرداندن تیم‌های زیر ۱۷ سال روسیه به رقابت‌های بین‌المللی را لغو کند و اعلام کرده است که هر رویدادی را که در آن تیم‌های روسی شرکت می‌کنند تحریم خواهد کرد. انجمن‌های لهستان و انگلیس از موضع کی‌یف حمایت کرده‌اند.

به گزارش راشاتودی، اوایل این هفته، یوفا اعلام کرد که قصد دارد تیم‌های زیر ۱۷ سال روسیه را «در این فصل» به رقابت‌های اروپایی بازگرداند و در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که «کودکان نباید به خاطر اقداماتی که مسئولیت آن منحصراً بر عهده بزرگسالان است، مجازات شوند.»

تمامی تیم‌های فوتبال روسیه چه در سطح باشگاهی و چه در سطح بین‌المللی از فوریه ۲۰۲۲ به دلیل شروع عملیات نظامی مسکو در اوکراین توسط یوفا از رقابت‌ها محروم شدند. یوفا همچنین حق میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ را از سن پترزبورگ سلب کرد و همچنین به قرارداد حمایت مالی با شرکت انرژی روسیه گازپروم پایان داد.

اتحادیه فوتبال اوکراین (UAF) پس از اعلام یوفا اعلام کرد که «در هیچ مسابقه‌ای با حضور تیم‌های روسی شرکت نخواهد کرد» و از دیگر اتحادیه‌های عضو یوفا خواست که از این روند پیروی کنند. UAF اضافه کرد که معتقد است موضع یوفا بی‌اساس بوده و در بحبوحه خصومت‌های انجام شده توسط فدراسیون روسیه اتخاذ شده است.

موضع کی‌یف از سوی اتحادیه‌های فوتبال لهستان و انگلیس تکرار شد. «سزاری کولسا» رئیس اتحادیه فوتبال لهستان در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «از بیانیه دیروز کمیته اجرایی یوفا شگفت زده شدم. اگر تیم‌های ملی روسیه اجازه حضور در این رقابت‌ها را داشته باشند، تیم‌های ملی ما با آن‌ها رقابت نخواهند کرد.» کولسا در ادامه اظهار کرد که این تنها تصمیم درست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار