مشاور رئیس جمهور وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی در استان فارس را مثال زدنی دانست و گفت: این وحدت و همدلی را در این استان با تمام وجود می‌بینیم و حس می‌کنیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در دیدار با استاندار فارس، وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی را در این استان مثال زدنی دانست و گفت: این وحدت و همدلی را در این استان با تمام وجود می‌بینیم و حس می‌کنیم.

او، یکی از شعار‌های رئیس جمهور را مبتنی بر عدالت اجتماعی دانست و افزود: عدالت اجتماعی تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه آحاد جامعه از عدل، داد و برابری بهره‌مند باشند.

کریمی، با اشاره به اتفاق نظر همه اهل سنت کشور برای ریاست جمهوری آیت الله رئیسی ادامه داد: بخشی از قول‌ها و وعده‌هایی که داده شد امروز محقق شده و بخش‌هایی نیز در دست پیگیری و اقدام است.

فردی از میان برادران اهل تسنن به عنوان مشاور استاندار معرفی شود

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از استاندار فارس درخواست کرد که فردی را از میان برادران اهل تسنن به عنوان مشاور خود در امور اهل سنت این استان انتخاب و معرفی کند.

کریمی افزود: به طور قطع این اقدام موجب هرچه بیشتر شدن وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در این استان و الگویی برای سایر استان‌های کشور خواهد شد.

او ادامه داد: ما نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که سرمایه‌های کشور و نظام هستند و باید از وجود آن‌ها استفاده شود تا به خارج مهاجرت نکنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: باید به شکلی عمل کنیم که به الگوی عملی از وحدت واقعی برای جهانیان تبدیل شویم و آن‌ها ما را به عنوان الگو بپذیرند.

او بیان کرد: ریشه و دین شیعه و سنی یکی است و بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف نظر‌ها به چشم نمی‌آید و ما نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه هم را هدف قرار دهیم چرا که این خواست دشمن است و دشمن می‌خواهد بین شیعه و سنی تفرقه وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.