عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با سامانه مودیان مالیاتی از مفاسد اداری و اقتصادی دور می‌شویم و می‌توانیم مالیات را عادلانه اخذ کنیم.

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی در ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی گفت: از زمانی که به سمت دولت هوشمند رفتیم، دخالت عوامل انسانی در مسائل مختلف کمتر شد و شرایط به نحوی پیش رفت که در تمام حوزه‌ها به عدالت نزدیک‌تر شدیم.

نماینده مردم فسا در مجلس بیان کرد: در حوزه سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی فرآیند اخذ مالیات‌ها عادلانه و سیستمی شد البته هنوز دیتا‌های این سامانه به دلیل ناآشنایی مودیان با این حوزه با ایراداتی روبه‌رو است. 

وی اظهار کرد: اساس سامانه مودیان مالیاتی بر هوشمندسازی استخراج مالیات‌ها است و در مدت زمان اخیر که از اجرای آن گذشته به میزان زیادی بر مودیان مالیاتی افزوده شده است. 

فیروزی گفت: باید آموزش‌های لازم داده شود تا مودیان اطلاعات درست را در سامانه مودیان مالیاتی وارد کنند تا به دلیل ناآشنایی با این سامانه متضرر نشوند و مالیاتی بیشتر از درآمدشان برایشان تعیین نشود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برخی مواقع رخ می‌دهد که مودیان میزان درآمد و سودشان را از هم تفکیک نمی‌کنند و مالیات به میزان درآمد تعلق می‌گیرد در صورتی که مالیات در سامانه مودیان به سود تعلق می‌گیرد. 

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار کرد: راهی جز این نداریم که به سمت اخد مالیات سیستمی برویم. با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی از مفاسد اداری و اقتصادی دور می‌شویم و می‌توانیم از تمام فعالان اقتصادی، مالیات را عادلانه و شفاف اخذ کنیم.

فیروزی گفت: سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی، چون جریان کالا را از ابتدا تا انتها رصد می‌کند می‌تواند جلوی قاچاق کالا را هم بگیرد. در این سامانه روند نقل و انتقال کالا مشخص است و کالا‌ها قابل ردیابی هستند و کالای قاچاق دیگر نمی‌تواند در کشور جولان دهد و اقتصاد زیرزمینی وسیع شکل بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار