رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر مسکن سازی در شهرها و روستاهای استان شکل بگیرد، اشتغال، اقتصاد و تولید نیز رونق می‌گیرد.

موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: وقتی در شهر مشهد ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و در استان ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شود قطعا اشتغال شکل می‌گیرد و بیکاری رفع می‌شود.

او افزود: در روز‌های نخست تشکیل دولت که رییس جمهور اعلام آمادگی ساخت چهار میلیون مسکن در کشور را مطرح کرد ما در شورای اسلامی استان خراسان رضوی برای عملیاتی شدن این امر در حوزه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر آمادگی ساخت هزار واحد مسکونی در مشهد را اعلام کردیم به این شرط که تمامی اختیاراتی که دولت به مجموعه وزارت راه و شهرسازی داده همان اختیارات را به شهرداری مشهد واگذار کند تا بتوانیم در این خصوص اقدام کنیم و هدف دولت را به سرانجام برسانیم.

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که ۲ بانک با مجوز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی قرارداد بستند ادامه داد: ما نیز در سفری که اخیرا به تهران داشتیم برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در شهر مشهد موافقت آن‌ها را اخذ کردیم لذا از اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی انتظار داریم که پای کار بیاید و پیگیری کنند تا تفاهمنامه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد رقم بخورد تا سبب شود سرمایه گذار نیز در استان ماندگار شوند و ساخت مسکن در مشهد شکل بگیرد.

حاجی بگلو با اشاره به اینکه در مشهد در حال تشکیل کمیسیون ویژه ساختمان هستیم بیان کرد: باید در مناطق کم برخوردار پروانه رایگان صادر و نظام مهندسی را متقاعد کنیم هزینه‌های دریافتی را کاهش دهند تا ساخت مسکن سریعتر در این مناطق شکل بگیرد چرا که در مناطق کم برخوردار منابعی که حاصل می‌شود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در سال است که ما از این مبلغ عدول خواهیم کرد چرا که در قبال آن وقتی ساخت مسکن شکل بگیرد، سرمایه محسوب می‌شود.

او دعوت از شورای اسلامی خراسان رضوی در جلسات کمیسیون ماده پنج به منظور آگاهی از مشکلات استان و تلاش در رفع آنها، پیگیری طرح‌های تفضیلی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر به منظور جلوگیری از ایجاد فساد و شکل گیری ساخت مسکن و نیز پیگیری اعتبارات ساخت ساختمان شورای اسلامی استان را از مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جابه جایی فرماندار، بخشدار، مدیران استانی یا مدیران شهرستانی فشار‌هایی به بدنه استان وارد می‌کنند که دخالت در اجراست و باید از اینگونه دخالت‌ها پرهیز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار