مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۴۲ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی در استان تأمین و توزیع شده است.

بهروز الیاسی افزود: از ۴۲ هزار تن کود توزیع شده ۳۸ هزار تن ازته، ۲ هزار و ۲۰۰ تن فسفاته و هزار و ۸۰۰ تن پتاسه بوده است.

او گفت: با توجه به اجرای برنامه ۶ هزار هکتاری کشت کلزا در استان همدان، براساس سهمیه کودی جهاد کشاورزی برای این برنامه، به طور ویژه ۱۸۰۰ تن ازته و ۱۲۰۰ تن فسفاته و پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: با استفاده از ذخیره راهبردی ۱۲ هزار تنی انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه ۸۰۰ تن از مبادی حمل و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین و براساس برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌های پایش و پهنه بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان در حال توزیع است.

الیاسی تأکید کرد: برای تسریع در توزیع علاوه بر ارسال کود به شکل کیسه از مبادی و پتروشیمی‌ها به شکل فله نیز در انبار تخلیه می‌شود که همزمان با کیسه گیری، بارگیری و حمل نیز می‌شود.

او افزود: اکنون انبار‌های شرکت در ۲ شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه گیری کود‌های فله، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان است تا خللی در تغذیه گیاهی کشت‌های استان به وجود نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.