قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا همچنان بر سر تصویب بودجه دولت فدرال دچار اختلاف هستند.

اگر اختلافات میان قانونگذاران جمهوریخواه و دولت بایدن بر سر تصویب بودجه تا چهار روز دیگر حل و فصل نشود در نهایت دولت فدرال آمریکا برای چهارمین بار طی یک دهه اخیر تعطیل خواهد شد. با این حال، شواهد اندکی مبنی بر توافق طرفین در این باره مشاهده می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بعید است مجلس سنا از طرح پیشنهادی بودجه موقت ما که بودجه دولت فدرال را تا ۱۷ نوامبر تامین می‌کند حمایت کند. 

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ لایحه تخصیصی برای تامین مالی دولت فدرال نیاز است که مجلس سنا حتی یک لایحه را نیز تصویب نکرده است. سنا در این زمینه هیچ کاری نمی‌کند.

مک کارتی با انتقاد از دموکرات‌ها و دولت بایدن افزود: اگر جو بایدن بخواهد در کاخ سفید نشسته و خود را مخفی کند و در مقابل تعطیلی دولت کاری انجام ندهد مسئولیت این امر با وی خواهد بود. 

در مقابل، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا تاکید دارد لایحه پیشنهادی قانونگذاران پیرامون بودجه کوتاه مدت پیش از دستیابی به قطعنامه دائمی نقش یک میانبر را ایفا خواهد کرد. 

مجلس نمایندگان آمریکا اکنون در دست اکثریت جمهوریخواه است و مجلس سنا و کاخ سفید در دست دموکرات‌ها قرار دارد. تصویب بودجه دولت فدرال باید در هر دو مجلس آمریکا انجام شود و جمهوریخواهان به دلیل تلاش برای کاهش هزینه‌های دولت در مسیر تصویب بودجه سنگ اندازی می‌کنند. 

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود این وظیفه حزب جمهوریخواه است که مانع از تعطیلی دولت فدرال شود. جو بایدن نیز پیشاپیش مسئولیت تعطیلی دولت فدرال آمریکا را بر عهده جمهوریخواهان افراطی دانسته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار