مک کارتی: به دنبال مذاکره برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا هستیم

رئیس مجلس نمایندگان از مذاکرات قانونگذاران و کاخ سفید برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال خبر داد.

قانونگذاران آمریکایی برای اعمال قدرت و پیشبرد درخواست‌های خود از دولت فدرال ابزاری به نام بودجه در اختیار دارند که عدم تصویب آن کاخ سفید را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود می‌کنند. با این حال، گاهی تنش‌ها میان دو طرف به نتیجه نرسیده و منجر به عدم تصویب بودجه می‌شود. این امر به معنای تعطیلی دولت فدرال است. 

به گزارش تله تریدر، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مذاکرات درباره هزینه‌های دولت و بودجه در جریان است تا از تعطیلی دولت فدرال پیش از اول اکتبر جلوگیری شود. 

مک کارتی که رهبریت جمهوریخواهان را در مجلس نمایندگان برعهده دارد خاطر نشان ساخت: ما شاهد پیشرفت در مذاکرات میان قانونگذاران و دولت هستیم. هنوز ۳۰ ام سپتامبر فرا نرسیده و بازی تمام نشده است. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این متعهد شده بود مانع از تعطیلی دولت فدرال شود. وی از قصد خود برای ارائه لایحه مخارج موقت دولت به صحن مجلس با هدف بررسی آن در ۲۱ سپتامبر خبر داد. 

از آنجا که اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اکنون در دست جمهوریخواهان است، این گروه به دنبال اعمال فشار بر دولت بایدن به منظور کاهش هزینه‌های دولت فدرال برآمده است. طبق توافق پیشین میان دو طرف لایحه موقت هزینه‌های دولت تا اول اکتبر به تصویب کنگره رسید، اما اگر این دو طرف درباره اختلافات به توافق نرسند، خطر تعطیلی دولت پس از این تاریخ وجود دارد. 

هزینه‌های نظامی مستقل از بودجه دولت فدرال در کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد و قانونگذاران با توافق دو حزب اصلی (جمهوریخواه و دموکرات) بودجه این بخش را تصویب کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار