مجلس نمایندگان آمریکا موافقت کرد تا ۱۸ فوریه سال آینده میلادی سقف بدهی‌ها هنگفت دولت را تعلیق کند تا به صورت موقت مانع از تعطیلی دولت بایدن شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا امروز تصویب کرد تا ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۲ موقتاً سقف بدهی‌ها فدرال را تعلیق کند تا از این طریق مانع تعطیلی دولت شود. این اقدام مجلس حالا باید به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا منتقل شود تا آن را به قانون تبدیل کند.

در اوایل ساعات امروز رهبران کنگره اعلام کردند نهایتاً توانستند به توافقی دست یابند که دولت را تا ۱۱ هفته دیگر از لحاظ مالی تامین خواهد کرد و فعلاً از تعطیلی آن جلوگیری می‌کند.

 دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۱۲ رای موافق باعث تصویب این طرح شدند، با این حال، رهبران جمهوری خواهان از اعضای مجلس خواستند که رای منفی بدهند. تنها جمهوری خواهی که به این اقدام رای مثبت داد آدام کینزینگر، نماینده ایلینویز بود. مجلس سنا نیز با ۶۹ رای موافق در مقابل ۲۸ رای مخالف با این طرح موافقت کرد.

قانونگذاران جمهوری خواه از این موضوع و همراهی کوتاه مدت ابراز تاسف کردند و دولت بایدن را مقصر اصلی این مشکلات مالی برای کشور دانستند. رزا دلاورو، رییس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان در این باره گفت: این اقدام امکان مذاکره در مورد بسته‌ای را که کل بودجه دولت تا سپتامبر را پوشش می‌دهد فراهم می‌کند.

دلاورو در جریان مناظره نمایندگان مجلس آمریکا گفت: رای مخالف به این اقدام به معنای رای به تعطیلی دولت است.

قبل از رای گیری جو بایدن گفته بود در صحبتی که با نمایندگان داشته آن‌ها ترس از تعطیلی دولت را کم اهمیت جلوه داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار