رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

سازمان امور استخدامی باید جوابگوی کمبود ۱۷ هزار معلم در کلاس‌های درس باشد

منادی سفیدان گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار معلم کم داریم و سازمان استخدامی باید پاسخگو باشد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد: تمام مصوبات کمیسیون آموزش در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

وی گفت: ما حدود ۸ قانون را به تصویب رسانده‌ایم. نظام رتبه‌بندی و قانون جهش تولید، اساس نامه سازمان فنی و حرفه ای، استخدام معلمین حق التدریسی و قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها و تعدادی دیگر را در کمیسیون آموزش به تصویب رسانده ایم و ۶ قانون را نیز در صحن علنی مجلس در نوبت رسیدگی داریم.

وی درباره طرح رتبه بندی گفت:‌ این اقدام بخشی از سند تحول بنیادین است و کمیسیون ما با همت فراوان بالاخره توانست این قانون را به تصویب برساند و اجرا کند. یک میلیون معلم بین ۳ تا ۷ میلیون افزایش حقوق داشتند و با پیگیری‌ها که صورت گرفت این قانون که باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود به تصویب رسید. البته  در اجرا اوایل به مشکلاتی بر خوردیم و امروز با افتخار می‌گوییم که این قانون به شکل کامل انجام شده است.

منادی ادامه داد:‌ در این قانون دولت به خوبی پای کار آمد و بودجه آن را پرداخت کرد و تحولی در حقوق معلمان ایجاد شد و اکنون در نظام کارمندی کشور معلمین بهترین حقوق را نسبت به سایر کارمندان دولت می‌گیرند و جایکاه معلم آن قدر بالا است که باید اندازه رئیس جمهور حقوق بگیرد.

وی ادامه داد:‌ رتبه بندی نواقصی هم دارد به شکل صد در صدی درست نیست و پیگیر هستیم مشکلات را حل کنیم. البته آینده بسیار خوبی را برای رتبه بندی می‌بینیم.

وی گفت: امروز در تولید علم رتبه ۱۵ جهان را داریم و در مجله معتبر آمریکایی مطرح شده که ایران در ۳۰ سال گذشته به اندازه ۳۰۰ سال تولید علم داشته است و این موضوع برای کشور بسیار مهم است. امیدواریم بتوانیم روز به روز بر توسعه علمی کشور بیافزاییم. کمیسیون آموزش مجلس اکنون مصوباتی داشته که تا به حال در هیچ مجلسی وجود نداشته است.

منادی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: معلم بازنشسته حقوق بسیار پایینی دارد و باید حقوق درستی دریافت کند. از دولت خواهش می‌کنم برای همه بازنشستگان خصوصا معلمان بازنشسته شرایط بهتری را رقم بزند. ما در حال پیگیری موضوع همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته هسستیم و به احتمال قوی مجلس و دولت به زودی افزایش حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و در یک ماه آینده فکر می‌کنم اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد باشیم.

وی درباره قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: قانون بسیار خوبی بوده و ۲۰ ماده دارد و همه موانع را در تولید برداشته است و بهترین ماده آن اعتبار مالیاتی است و در این قانون حدود ۷۰ صندوق غیردولتی را برای شکوفایی مانند بانک دیدیم و سرمایه در گردش را ۳ هزار میلیارد افزایش دادیم.  

وی گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و کار‌هایی در آن جا انجام می‌شود که محشر است.

منادی سفیدان گفت:‌ بعضی از دانشگاه‌ها کیفیت پایین داشتند و این‌ها را تجمیع کردیم. خروجی آمایش دانشگاه‌ها تا به حال خروجی خوب و قابل قبولی بوده است.

وی درباره برنامه هفتم گفت: برنامه هفتم تعداد قابل توجهی از موارد حوزه آموزش را به خود تخصیص داده است. یکی  افزایش سهم آموزش از بودجه عمومی به ۱۵ درصد است. برای  مدارس ۳۵ درصد فوق العاده خدمتگزاری و ۵۰ درصد فوق العاده سرایداری را قرارداه ایم که امیدواریم در صحن هم تصویب شود.  

وی ادامه داد : برای تامین معلم آزمونی گرفتیم که ۲۸ هزار نفر را باید جذب می‌کردیم و  ۱۸ هزار نفر جذب شدند و یازده هزار نفر باقی مانده اند که درباره این عدم جذب، سازمان استخدامی کشور باید جوابگو باشد.

نماینده مجلس گفت:  ۱۷ هزار معلم کم داریم و در این امر سازمان استخدامی باید پاسخگو باشد. نگاه درستی از آموزش و پروش در این سازمان وجود ندارد. از رئیس جمهور تقاضا داریم کاری کنند تا معلمان خرید خدمت هم وارد سیستم شوند. اول مهر است و ما ۱۷ هزار معلم کم داریم و در این امر ۲ دستگاه کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند.

منادی ادامه داد: از سال ۹۰ تا به امروز ۱۵۰ هزار معلم نسبت به تعداد ۱۶ میلیون دانش آموز کم شده اند. امیدواریم رئیس جمهور برای این رفتار های سازمان امور استخدامی کاری کنند و ما ممنون رئیس جمهور هستیم.

وی در انتها گفت: در سازمان استخدامی برخورد‌های غیرعلمی صورت می‌گیرد. ۱۷ هزار معلم کم داریم و این فاجعه است. امیدواریم یا رئیس این سازمان رویه خود را تغییر دهد و یا دولت کاری در این امر انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چرا در مصاحبه انعطاف پذیری نمره داره ولی خود مسولین انعطاف ندارند الان چقدر گفتند که حد نصاب را کاهش بدهید انگار نه انگار.. حدنصاب رو 370 قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
با سلام به خدمت مسئولین آموزش و پرورش،ازتون خواهش میکنم که دوباره آزمون آموزگاری بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۴:۴۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سلام چرا سرباز معلمین 91تا 99رو استخدام نمیکنید تا کمبود معلم جبران شود دوسال تجربه تدریس دارند کد پرسنلی هم دارند بنظرم واس استخدام شرایط دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اصلا دانشگاه فرهنگیان یک چیز مزخرفی است ، الان دختر من فارغ التحصیل برق قدرت از دانشگاه دولتی است ، در زمینه ریاضی نخبه است و علاقه شدیدی هم به دبیری دارد ، چرا نباید اینگونه افراد فارغ التحصیل از دیگر دانشگاه ها با گرفتن آزمون و کسب رتبه بالا وارد آموزش و پرورش شوند و فقط می گویند از طریق دانشگاه فرهنگیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
هرکی لیسانس گرفته انتظار استخدام در اموزش پرورش رو داره
ای کاش استخدام فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام میشد

اخه مدرک کارشناسی فقه و فقه و اصول و قرانی و معارف به چه درد آموزش پرورش میخوره؟
سهمیه ای ها به چه درد کشور میخورن؟
بهترین رشته ها از بهترین دانشگاه با بهترین معدل باید بره معلمی کنه
۹۰ درصد معلمای کشور غلط املایی دارن
۹۰ درصدشون جمع و تفرق دوعدد ساده رو بلد نیستن
اخه اینا به چه درد مملکت میخورن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چوب کمبود معلمان رو ما قشر ضعیف میخوریم،،،بچه های خودشون بهترین مدارس تحصیل میکنند و برا شون مهم نیست که چه ضربه ای به ماها و بچه های ما می خوره،
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۲:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
بانمره کتبی خوب قبول شدم بدون نمره بومی اما توارزیابی تکمیلی باوجوداینکه تقریبا تمام نکات رورعایت کردم نمره خیلی پایینی دادن واقعا نمیدونم ملاک نمره دادن ارزیاب هاچی بوده آیا سلیقه ای نمره دادن؟؟؟؟؟
Russian Federation
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
وقتی نیروی کار کم سابقه وجولن میاد روی کار میشه این کل آموزش وپروش شده جوان محوری وکم تجربه ،نتیجه میشه این نه به معلمش بهامیده نه قدرمعلم رو میدونه نه میدونه کجاچی بکنه رئیس یک منطقه نتونسته به فکرکتاب بچه های مدرسه باشه تازه کارفامیل فلان نماینده میادمیشه رئیس اداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این سازمان خوراکش فقط استخدام کارمنده نه معلم و پرستار و دکتر و استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این سازمان خوراکش فقط استخدام کارمنده نه معلم و پرستار و دکتر و استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
دخترم تراز ۳۸۰۰اورده دعوت به مصاحبه نشد شما
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
به خدا بنده پنج سال است تو دانشگاه سراسری تبریز دررشته زمین شناسی درس می خوانم چرا معلمه زمین شناسی استخدام نمی کنند این دولت پس ما چه کار کنیم بریم از طناب خودمون رااویزان کنیم بابا تو خدا برای رشته زمین هر کس که خواند به اونها هم درولوید بگیریددارم ارشد بخوانم به امید استخدام زمین شناسی پس کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مگر پارتی دارها و امتیازدارها مرده اند فوراهمونا را استخدام کنید ما کارگرها و بچه هایمان هم که به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
معلمان غیر انتفاعی که هم سابقه دارند هم اکثرشون فوق لیسانس هستن و عاشق معلمی که با کمترین حقوق پای عشق به آموزش وایستادن را به کار بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
خواهشا صدای ما باشید.
با توجه به کمبود معلم کارنامه سبزهایی که با نمره بالا مردود شده اند برای آموزگاری به کار گرفته شوند. عاجزانه تقاضا دارم سختیها و مشقتهایی که برای درس خواندن کشیدیم و حالا با نمرات 650 به بالا مردود شده ایم به گوش مسئولان برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۰:۵۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
بچم یه هفته اس میره مدرسه اما بدون معلم هستن! پایه چهارم ابتدایی. وقتی پیگیر شدیم گفتن امسال معلما گردشی هستن. هر دو تا درس و دادن به یه معلم البته معلم نه ها، معاون مدرسه شده معلم قرآن ، اون یکی معاون معلم ورزش و هدیه، معلم ریاضی اشتراکی شده
آخه این چه مملکتیه که هیچیش سرجاش نیست؟؟؟
نه اقتصادش درسته، نه امنیت بچه هامون،نه کار درست حسابی
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۹:۵۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
من کارنامه سبز با نمره ۶۳۰ هستم چرا من رو استخدام نکردید حد نصاب هر شهر روبالاتر آوردید تعداد ظرفیت رو کم کردید
Brazil
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
من خودم کارنامه سبز شدم بانمره کتبی خوب مصاحبه عالی با دوسال سابقه تدریس دارای همسر ودوفرزند. ارزیاب هاخیلی تعریف وتمجید کردن حالا که نتیجه آمده ردم کردن من نمی دونم این چه مدل ارزیابی هست. سلیقه ای یا پارتی بازیه دیگه بریدم. ازتمام نمایند گان محترم خواهشمندم دراین موضوع ورود کنند. ونگذارند حق کسی ضایع بشودیاعلی
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۰۱:۴۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
حالا کو تا بیعدالتیهای وزارت آموزشوپرورش رو ببینید؟؟؟؟؟تازه اول راهی جانم.
Brazil
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
چرا معلمان غیررسمی 91به بالا راجذب نمکنید نیروهای جوان بااستعداد باتجربه و توانا نه به تبعیض بین نیروهای 91به بالا وپایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چون غیر رسمی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
کسانی که کارنامه سبزها یی که حد نصاب نمره ی علمی و بالاتر آوردند استخدام کنید
چندساله داریم تلاش می کنیم هرروز یک قانون جدید میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
تمام کشور شده معلمین بقیه کارمندا ظاهرا آدم نیستند
United States of America
فریدون
۱۶:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
جوانان با مدارک دانشگاهی بیکار،کلاس درس دانش آموزان بدون معلم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
چرا کمبود معلم را بین کسانی که در مدارس غیر دولتی سابقه دارند و گزینش هم شده اندازه استفاده نمیکنید.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۵:۰۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
از نیروی نهضت سواد آموزی کمک بگیرید چند سال است که زحمت کشیده اند تو خدا استخدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
از کارنامه سبز ها برا کمبود معلم استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
توروخدا من کارنامه سبز آموزگاری هستم با ۵۸۲ .اما قبول نشدم حد نصاب را تغییر دادن و ظرفیت ها رو کم .خواهش میکنم صدای ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
پارتی یا امتیاز داری یا نه اگر این دو گزینه را نداری باید پول داشته باشی واگر هیچکدام را نداری اصلا استخدام نخواهی شد .استخدام در قبال پول، پارتی و امتیاز میباشد هرچند اگر هیچ چیزی هم از معلمی یاد نداشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
رئیسی به این قضیه واردشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
چطوره به جای استخدام جلو افغانی ها رو بگیرید که تو مدرسه دولتی ما پول می دیم اونا رایگانن... اخراجشون کنید مدارس جا باز می شه... بچه هامون از دست اینا صندلی خالی که هیچ تو صف توالت هم جاشون نمیشه... از بس این اتباع زاد و ولد دارن
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۴:۰۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
و منی که دوساله کارنامه سبزم و ردم میکنن رشته کاملا مرتبط تراز امسالم ۶۰۷ شده
ظرفیت کم کردن که دوباره پول ثبت‌نام بگیرن دوباره الکی بگن آزمون جدید هست
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۴:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
و منی که دوساله کارنامه سبزم و ردم میکنن رشته کاملا مرتبط تراز امسالم ۶۰۷
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه کارگر
۱۰:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
خواهش میکنم معلمان پیش دبستان ایثارگر رااستخدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
این ها دنبال پولن وگرنه تو تابستان 2 تا آزمون گرفتن خب تعداد را بیشتر می کردن اون میگه این اون میگه اون مقصره آخرش نمی فهمیم کی مقصره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۲۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
با وجود اینکه امسال تعداد زیادی از داوطلبان آموزگاری حد نصاب قبولی را آوردند ولی نیرو جذب نشده است لطفا پیگیری بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
سلام،آموزش پرورش برای کمبود نیرو از ،کارنامه سبزهای آزمون استخدامی که به خاطر چند نمره کمتر از حد نصاب ،قبول نشدند ،استفاده کند.وقتی مصاحبه ۶۰ درصد باشد ،متاسفانه حق افراد زیادی ،علی رغم شایستگی و توانمندی شون ،ضایع می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
جوک سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
امان از بی کفایتی و فضاحت.
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۸:۵۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
این کمبود معلم هم از دست آوردهای دولت امید روحانی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
لطفا جدی تر پیگیری کنید آموزش وپرورش نیروهای بازنشسته روجای کارنامه سبزا به کارمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
استخدام فارغ التحصیلان جوان رشته های مهندسی در دستور کار قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۰۸:۵۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
شیوه ارزیابی امسال به خاطرخطای انسانی موردقبول داوطلبین نبود فردی بانمره کتبی ۸۸قبول شده امافردی بانمره ۱۳۶ یابالاتر قبول نشده
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۰۸:۵۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
آقای منادی لطفا جدی ترپیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۰۸:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
گفته معلم ها بین ۳ تا ۷ میلیون افزایش حقوق داستن و بین کارمندان دولت بالاترین دریافتی را دارند!!!! خداوکیلی مجبورت کردن دروغ بگی یا پول گرفتی که دروغ به این بززگی را بگی؟
حقوق یه معلم الان ۸ تومن اندازه کارگرای عزیز. حقوق کارمند از ۱۲ تومن پایین تر نیس تااا ۲۰ میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
شفافیت
شفافیت
شفافیت
شفافیت
شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۰۸:۳۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
نمره ارزیابی سلیقه ای عمل شد لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
با سلام تقاضا داریم نیروهای خرید خدمات را جذب کنید خیلی از این افراد با آزمون و مصاحبه و گزینش وارد آموزش و پرورش شده اند وهمپای معلم رسمی در کلاس درس حاضر می شوندودر مناطق دور افتاده ومحروم سالها زحمت می کشند.با سپاس
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
خدارو خوش نمیاد بنده نخبه کشوری بودم در آزمون استخدامی اموزگاری با بالاترین نمره کتبی ولی سلیقه ای امتیاز دادن ارزیاب هادرمصاحبه نه تنها زندگی من بلکه هزاران جوان دیگه که ناعادلانه رد کردن خراب شد.خیر نبینن انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
گفته طرح رتبه بندی باعث افزایش کیفیت اموزش میشه!!!مدرک هنری و ورزشی معلم ریاضی چجوری باعث بهبود تدریس معلم ریاضی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
آموزش ریاضی دبستان با کمک هنر قابل فهم می شود برای کودکان
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس آموزش ابتدایی
۱۸:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
گل گفتی بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
12:36در بقیه پایه ها هم مدارج هنری و ورزشی رتبه است و هیییییچ تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باید ۵۰۰ هزار کارمند اخراج بشن و به جاش ۲۰۰ هزار معلم و پرستار و دکتر استخدام بشن
آخرین اخبار