در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب مطرح شد؛

مسئولان درگیر رفاه طلبی شدند/ نگاه جمهوری اسلامی ایران، کشور گشایی نیست

گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب امشب ۱۲ خرداد ماه با موضوع ثبات و اقتدار رهاورد نظریه انقلاب اسلامی برگزار شد.

مسئولان درگیر رفاه طلبی شدند/ نگاه جمهوری اسلامی ایران، کشور گشایی نیستبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبات و اقتدار رهاورد نظریه انقلاب اسلامی امشب ۱۲ خرداد ماه با حضور یک فعال سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حسن غفوری فرد فعال سیاسی در ابتدا با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ در تاریخ ایران بود گفت: امریکا فروردین سال ۵۸ تحریم‌ها را بر علیه ایران آغاز و به مرور بر تحریم‌ها اضافه کرد به طوری که خیلی‌ها در آن دوران فکر می‌کردند حکومت عمر کوتاهی خواهد داشت، اما این گونه نشد.

وی با بیان اینکه در آن دوران خرمشهر را خدا آزاد کرد افزود: مولفه اصلی قدرت مردم ایمان به خدا بود. خداوند وعده پیروزی داده بود و امام این وعده را قبول داشت، ایمان به پیروزی ملت را با اراده ساخت به طوری که این انقلاب شهید داد، ولی اراده آن‌ها ضعیف نشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه رهبری الهی مردم را در دوران جنگ تحمیلی هدایت و حمایت کرد گفت: امام ظرفیت‌های فراوانی داشت و توانست مردم را به خوبی هدایت کند، آمریکا با تمام وجود گفته بود که ریشه این ملت را می‌خشکاند، اما الان التماس مذاکره می‌کند امام رحمت الله ظرفیت‌های اصلی مردم را از بالقوه به بالفعل رساند.

مهدی سیاوشی عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه نظریه پردازی، چون فوکویاما ذیل نظریه پایان تاریخ گفته بود که هر کسی که بخواهد سبک زندگی غربی و آمریکایی را دنبال کند باید تابع آمریکا باشد گفت: چند سال بعد این نظریه نقض شد و نظریه دیگری مطرح شد مبنی بر اینکه تمدن‌های دیگری وجود دارد که آن‌ها نمی‌گذارند آمریکا حرف آخر را بزند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به نظریه دیگری مبنی بر برخورد تمدن‌ها بین اسلام و غرب ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند با آمریکا مقابله کند، ما توانسته‌ایم قبل از انقلاب مراحل مختلفی را طی کنیم که شامل نهضت مشروطه، تنباکو و سایر رویداد‌های تاریخی می‌شود، در همه مراحل نخبه اجتماعی و سیاسی از ظرفیت‌های ناراضی در جامعه استفاده کردند و نهضتی را به وجود آوردند، امام خمینی رحمت الله به عنوان نخبه اجتماعی از ظرفیت‌های جامعه استفاده کرد و انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت که دارای ویژگی‌های خاص است.

سیاوشی با اشاره به اینکه امام واژه‌های جدیدی را برای انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرد گفت: استفاده از مبانی ناب اسلام، باعث شد ادبیات جدیدی در فضای بین‌المللی به وجود آید، در چنین جامعه‌ای اگر جنگ اتفاق بیفتد مردم آن کشور به دفاع می‌پردازند و لذا دفاع مقدس است امام معمار انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مردم جامعه تربیت یافته مکتب امام هستند اظهار کرد: استمرار انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌های بارز معمار انقلاب است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های خاص امام و ایران افزود: نوع تهدیدات متفاوت شده است به طوری که اکنون تهدیدات پیچیده‌تر شده و دشمن به این نتیجه رسیده است که باید نوع تهدیدات را نسبت به ایران تغییر دهد، دشمن به تهاجم فرهنگی و اشرافیت دولتمردان در ایران پرداخته لذا مخاطب دشمن مسئولین و مردم هستند، متاسفانه مسئولین به سمت زندگی مرفه پیش رفته اند لذا برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ اختلاس شکل گرفت، حضرت آقا مدام تاکید دارند و تذکر می‌دهند که چه دلیلی دارد مسئول نماینده، ولی فقیه در فلان اداره از ماشین دولتی استفاده کند، متاسفانه مسئولین در گیر فضای رفاه طلبی شدند.

سیاوشی با اشاره به اینکه تهدید وارد عرصه نرم شده است به طوری که به زندگی مسئولین وارد شده و این ورود باعث تغییر در محاسبه می‌شود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران ورود به کشور گشایی نیست افزود: بسط تفکر انقلاب اسلامی در نفی نظام سلطه وارد کشور‌های منطقه شده و در آستانه مدیترانه است عنوان کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که بسط تفکر اسلامی وارد کشور‌های دیگر نشود و تمدن‌سازی صورت نگیرد.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وابستگی‌های شدیدی که کشور در اثر حاکمیت طاغوت به بیگانگان پیدا کرده بود در بسیاری از اقلام ضروری با واردات مواجه بودیم گفت: کشور از نظر اقتصادی به شدت به صادرات نفت وابسته بود و ۷۵ درصد درآمد عمومی دولت از صادرات نفت بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام خمینی فرمودند این کشور از نظر سیاسی به استقلال رسیده است و باید بر روی پای خود بایستد افزود: امام برای بی نیاز شدن کشور از کالا‌های ضروری فراخوان دادند تا بخش عظیمی از زمین‌ها به زیر کشت گندم برود، امام نسبت به صحنه آمدن مردم اقدام و مردمی کردن اقتصاد را پایه‌گذاری کردند به طوری که دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه امام به قانون اساسی پایبند بود گفت: تجارت خارجی به معنای واردات و صادرات را دولتی اعلام کرد اما پس از تصویب و تایید قانون اساسی به دولت گفتند که نباید واردات داشته باشد لذا مردم در اقتصاد باید به میدان بیایند و فعالیت اقتصادی را برعهده بگیرند و دولت به حداقل حضور خود در اقتصاد بپردازد، بنیان اقتصاد کشور بر بنیان اقتصاد دولت محور گذاشته شده است ،مقام معظم رهبری بعد از اینکه رهبری نظام را بعد از امام به عهده گرفتند سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را با مشورت مجمع تدوین و ابلاغ فرمودند تا دولت را سبک کند تا بخش خصوصی و تعاونی تقویت شود.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به دکترین انقلاب اسلامی ایران گفت: اساسا انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود لذا ما همیشه قائل به تکامل هستیم ،وفتی صحبت از پیشرفت می‌کنیم باید همه شاخص های معرفتی را در نظر بگیریم هم ملت و هم رهبری پای کار آمدند.

وی با اشاره به دکترین انقلاب اسلامی و موضوع ولی فقیه گفت : ولی فقیه باعث وحدت و انسجام بین نیروهای درون کشور می شوند به طوری که ایشان محبت عمیق به مردم و نظام دارند، ولی فقیه فردی عاقل بصیر و دانشمند است، در حوزه علم و فناوری مقام معظم رهبری نقش مهمی داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
بله وقتی مسئولان درگیر رفا طلبی شدن همین میشود که الان شده و به مشکلات اقتصادی مردم که زیر فشاره تورم و گرانی هستند توجه نمیشود .
آخرین اخبار