معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری، گفت: جشنواره‌های متعدد متناسب با جاذبه‌های هر منطقه از برنامه‌های شاخص این هفته است.

مهدی قاسم‌زاده معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: جشنواره سیب در روستای اروانه شهرستان سرخه، جشنواره سفر به کویر سمنان در روستای دلازیان شهرستان سمنان، جشنواره عشایر ایل سنگسر در مهدی‌شهر، جشنواره‌های سنجد در روستای کلامو و جشنواره انگور در شهرستان شاهرود، ازجمله برنامه‌های این هفته است که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش فعالان گردشگری گفت: پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی است و برگزاری برنامه‌هایی شامل دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گردشگری، و نشست فعالان گردشگری با مسئولان، برای گرامیداشت هفته گردشگری تا یازدهم مهرماه در تمام شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

قاسم‌زاده افزود: بازدید رایگان از موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امروز چهارشنبه پنجم مهرماه هم‌زمان با شروع هفته گردشگری، اعمال ۱۵ درصد تخفیف در واحد‌های اقامتی برگزیده در استان و اجرای تور بازدید باغ‌راه‌ها در شهرستان سمنان و شهمیرزاد (باغ گشت) از دیگر برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اولین جلسه کمیته گردشگری سلامت در استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مراسم گرامیداشت هفته گردشگری و تقدیر از فعالان این حوزه با حضور مسئولان کشوری و استانی در هفته گردشگری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.