افزایش میانگین دمای هوای چهارمحال و بختیاری در پاییز و زمستان

دمای هوای استان چهارمحال و بختیاری در بهمن و اسفندماه امسال یک تا یک و نیم درجه افزایش می‌یابد.

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی میانگین دمای مهر و آبان ماه حدود یک تا یک و نیم درجه بیشتر از میانگین بلندمدت و دما در آذرماه در حد عادی (نرمال) با گرایش به نیم درجه افزایش پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات دمایی استان در فصل پاییز و زمستان امسال افزود: دما در دی‌ماه تغییر خاصی نمی‌کند، اما در بهمن و اسفند یک تا ۱.۵ (یک و نیم) درجه افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


نوروزی اضافه کرد: این پیش‌بینی به این معنا نیست که در فصل پاییز و زمستان امسال هوا سرد نمی‌شود بلکه میانگین دمای استان در این دو فصل افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان تابستان گرمی را پشت سر گذاشتند، اظهار کرد: از اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ میانگین دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت حدود یک درجه سانتی‌گراد افزایش داشت، اما شدت گرمای هوا برای شهریورماه بیشتر بود به‌طوری‌که در همین‌ماه میانگین دمای استان حدود ۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شد.

نوروزی در خصوص علت افزایش دما در استان ادامه داد: گرمایش جهانی از یک سو و آثار دورپیوند النینو از سوی دیگر سبب افزایش گرمای هوای جهان، کشور و به تبع آن استان ما شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار