همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب برادران ماه با موضوع دفاع مقدس در شهرکرد رونمایی شد.

کتاب برادران ماه روایتگر حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری امروز سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولان و کتاب دوستان استان در فرهنگسرای شهرکرد رونمایی شد.

حسن رضایی خیرآبادی نویسنده کتاب برادران ماه در این آیین با ارائه مشخصاتی از کتاب اظهار کرد: نگارش این کتاب به مدت ۱۰ سال و از سال ۹۰ آغاز شد و هم اکنون آماده انتشار و توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در این کتاب ۹۸ عملیات رزمندگان تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) به ویژه حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان روستای دهدلی اردل به رشته تحریر درآمده است.

رضایی، گردآوری مطالب این کتاب را کاری سخت و طاقت‌فرسا بیان و اضافه کرد: بخش‌هایی از این کتاب به صورت قصه و برگرفته از تخیلات بوده و بخش دیگری از آن، مطالب مستند از عملیات‌ها و نقش آفرینی‌های رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم است.

رحیم مخدومی نویسنده حوزه دفاع مقدس و عضو هیئت مدیره انجمن قلم نیز در این آیین از تلاش نویسندگان و هنرمندان این عرصه برای ثبت حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان کشور قدردانی کرد و گفت: اگر چه داشته‌های بسیاری در عرصه فرهنگ داریم، اما ترویج کتاب همچنان کمرنگ است و تبعیت ما از رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ بسیار کم است.

وی ادامه داد: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از اهمیت و قداست بالایی برخوردار هستند چرا که اگر ثبت این رویداد‌ها نباشد، نمی‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به نسل‌های جوان انتقال داد از همین رو می‌طلبد هر یک از مدیران و مسوولان در معرفی یک کتاب فاخر به گروه‌های هدف خود اقدام کنند.

مخدومی، ترویج فرهنگ کتابخوانی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: التزام به سیره و شیوه رهبر معظم انقلاب بهترین الگو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مخدومی در توصیف کتاب برادارن ماه افزود: اگرچه نمی‌توان گفت این کتاب یک اثر ایده‌آل در حوزه دفاع مقدس است، اما تاکنون نمونه این اثر را با چنین سبک و شیوه نگارش در کشور نداشته‌ایم و کتابی فاخر به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار