مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: دو هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

جعفری مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: کارکنان بهداشت محیط به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف از جمله نظارت بر آب آشامیدنی، بهداشت مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی از قبیل استخرها، آرایشگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی برای کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت جامعه انجام دادند.

او با اشاره به عملکرد بهداشت محیط استان در یک سال اخیر اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۰۳ هزارو ۱۹۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفت و ۳۲۱ مرکز تعطیل و هزار و ۹۵۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

جعفری ادامه داد: بازرسی از هزار و ۲۷۹ مورد سامانه‌ی آبرسانی، کلرسنجی ۱۵۸ هزار و ۷۴۱ آب آشامیدنی، انجام هفت هزار و ۵۶۴ آزمایش میکروبی آب آشامیدنی و معدوم سازی بیش از ۸۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات بهداشت محیط استان در یک سال اخیر برشمرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: فدراسیون بین المللی بهداشت محیط "آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و در هر روز " را به عنوان شعار روز جهانی بهداشت محیط امسال برگزیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار