یزد چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد گفت: استان یزد به عنوان چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور نقش بسیار مهمی در تولید و صنعت کشور دارد.

محمدکاظم صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان استان یزد گفت: یزد با تولید بیش از ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور و تولید ۲۸ درصد محصولات نساجی کشور جایگاه بسیار مهمی در زمینه تولید این محصولات در سطح کشور دارد.

او افزود: یزد به عنوان چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور نقش بسیار مهمی در صنعت کشور دارد و این استان رتبه اول کشور در زمینه تولید انواع روفرشی، رومبلی و انواع ترمه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت یزد از رتبه سوم یزد در تولید فولاد کشور خبر داد و گفت: ۱۵ درصد از تولیدات فولاد کشور متعلق به یزد است.

صادقیان اظهار داشت: در سطح استان یزد ۵۸ هزار و ۴۱۵ واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند که این واحد‌های صنفی توانسته‌اند زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار نفر را فراهم کنند.

او تصریح کرد: اشتغال واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان یزد ۱۰۷ هزار نفر است که برای ایجاد این اشتغال‌ها ۳۸۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سطح استان شده است.

مدیر کل صمت گفت: در سطح استان یزد ۳ هزار و ۳۳۰ پروانه بهره برداری صادر شده است که از این لحاظ جز استان‌های موفق در سطح کشور محسوب می‌شود.

صادقیان تعداد جواز‌های تأسیس صادر شده در استان یزد را ۳ هزار و ۴۵۵ فقره ذکر و خاطرنشان کرد: به واسطه این مجوز‌ها در سطح استان بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که باعث اشتغال ۱۱۸ هزار نفر شده است.

او ادامه داد: یزد به واسطه وجود ۷۵۵ معدن فعال به عنوان یکی از استان‌های معدنی کشور است.

مدیر کل صمت با اشاره به سهم معادن از اشتغال استان ۱۴ هزار و ۵۳۴ نفر است بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده ذخیره معادن استان بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۷ میلیون تن است که در پنج ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این معادن حقوق دولتی وصول شده است.

صادقیان وضعیت استان یزد را در زمینه صادرات نیز مناسب دانست و تصریح کرد: میزان صادرات استان یزد در سال گذشته ۴۷۳ میلیون دلار بود که کشور‌های عراق، پاکستان، امارات، افغانستان، ترکیه و عمان مهم‌ترین مقصد صادراتی کالا‌های استان یزد بوده است.

او افزود: کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، محصولات پلاستیکی، محصولات شیمیایی، شیشه ساختمانی، شمش فولادی مهم‌ترین محصولات صادراتی استان یزد است.
مدیر کل صمت بیان کرد: تعداد کارت بازرگانی صادر شده در استان یزد ۹۱۷ فقره است.

برچسب ها: صمت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار