سرپرست مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از راه‌اندازی شبکه برخط سنجش منابع آب سطحی و زیرزمینی استان خبر داد.

عباس ابراهیمی گفت: در مجموع ۵۰۲ منبع شبکه پایش بهینه آب‌های زیرزمینی و ۹۵ ایستگاه شبکه پایش بهینه آب‌های سطحی در استان وجود دارد.

وی افزود: در دو سال اخیر دو هزار و ۸۵۰ مورد بازدید و اندازه‌گیری از منابع آب سطحی و هفت هزار و ۸۳۶ مورد بازدید و اندازه‌گیری از منابع آب زیرزمینی در استان انجام شده است.

ابراهیمی راه‌اندازی شبکه پایش و سنجش سیلاب، برخط سازی ایستگاه شبکه بارن سنجی و هیدرومتری استان، آماربرداری سراسری دوره سوم از منابع آب استان، ثبت و به روزرسانی بانک اطلاعاتی آمار و داده‌های شبکه‌های سنجش منابع آب و تعیین حرایم کمی چاه‌های پیزومتری آبخوان‌های سملقان، شیروان، فاروج و رباط قره‌بیل را از دیگر اقدامات بخش مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در این مدت اعلام کرد.

به گفته وی تجهیز ایستگاه‌های شبکه باران سنجی و هیدرومتری استان به ادوات الکترونیکی، انجام عملیات مقطع برداری و به روز رسانی فرایند محاسباتی ۲۳ ایستگاه هیدرومتری، اندازه‌گیری و پایش و ثبت آمار سیلاب در محل ۲۳ ایستگاه هیدرومتری، بررسی ارتباط هیدولیکی چاه‌های پیزومتر در آبخوان‌های سملقان، شیروان، فاروج و رباط قره‌بیل و همچنین اسکن و کدگذاری کلیه سوابق برگه‌های آماری ایستگاه‌های باران سنجی و آب و هواشناسی استان تا پایان سال ۱۳۸۰ از دیگر فعالیت‌های مطالعات پایه این شرکت در دو سال اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.