مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: اختصاص جوی ۴ ماهه برای پرواربندی دام سبک عشایر به شرط بیمه دام، پلاک کوبی و واکسیناسیون به ازاء هر رأس دام سبک و تحویل ۱۸۰ کیلوگرم جو از مزایای این طرح است.

 رضا روشن ضمیر  گفت: متقاضیان می‌توانند به ازاء تحویل جو، عشایر باید در قبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های تعاونی، یک فقره چک صیادی ۱۲۰ روزه، به میزان کل جو تخصیص یافته و یک فقره سفته به میزان ۱۲۰ درصد قیمت جو به شرکت‌های تعاونی عشایری تحویل دهند.

وی گفت: قیمت جو درب انبار‌های پشتیبانی امور دام استان به ازاء هر کیلوگرم ۱۰ هزار ۳۰۰ تومان است و در دو مرحله، ۵۰ درصد ابتدای قرارداد و ۵۰ درصد دو ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر می‌شود.

مدیر کل امور عشایری استان ادامه داد: عشایر در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت بره نر تحویل پشتیبانی نماید و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو پرداخت شود.

به گفته روشن ضمیرقیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و در صورت تبدیل به خوراک هزینه‌های ثانوی، بعلاوه ۳ درصد سود شرکت و اتحادیه، برعهده عشایر است و شرکت‌های تعاونی، اتحادیه عشایری، اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی آزمایی کنند.

 با توجه به اینکه مشکل تضامین بانکی در این طرح، حل شده و با ارائه چک و یا سفته توسط عشایر به شرکت‌های تعاونی، نهاده دریافت می‌شود، عشایر زحمتکش می‌توانند از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرند.

عشایر خراسان شمالی ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند که ۲۵درصد از گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

برچسب ها: دام ، گوشت عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.