سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : تدوین بانک اطلاعاتی و اطلس چهره‌های شاخص فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه سرعت گرفته است تا از نظرات آن‌ها در پیشبرد مدیریت شهری بویژه حوزه فرهنگ استفاده شود.

ایمان درخشی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری را ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ شهر دانست و گفت : نقش شهرداری در امور فرهنگی کاملا مشخص و عیان است چرا که مدیریت کالبد شهری بر عهده شهرداری‌هاست.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی شهر‌ها نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های شهری است، افزود: از آنجا که بستر همین توسعه توسط خود شهرداری صورت می‌گیرد نیازمند توجه دیگر واحد‌های مدیریت شهری هستیم چرا که مکمل یکدیگر بوده و سهم آن‌ها مشخص است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی، ادبی، ورزشی و هنری در فرهنگسرا‌ها با برگزاری کلاس‌های متعدد و جذب اساتید نخبه و مجرب و اجرای برنامه در بوستان‌های مجاور فرهنگسرا‌های کرمانشاه در دست انجام است.

وی با بیان اینکه تدوین محتوای مناسب بیلبورد‌های سطح شهر از لحاظ محتوایی با هماهنگی دیگر واحد‌های مربوط از دیگر برنامه‌های سازمان است، گفت: مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسئولان و پلاک افتخار با محوریت تقدیر از قهرمانان و نخبگان در زمینه‌های مختلف بخشی دیگر از برنامه‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است، وجود انتقاد‌های متفاوت از فعالیت‌های فرهنگی در همه بخش‌ها را یکی از راهکار‌هایی دانست که موجب پیشرفت شهرداری در حوزه فرهنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی که از زیرشاخه‌های علوم انسانی است نسبی بوده و به اندازه تک تک افراد جامعه نظر و دیدگاه برای انجام فعالیت‌های مرتبط وجود دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.