در آستانه سال تحصیلی جدید ۱۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان راهی کلاس درس شدند.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استثنایی استان که به صورت نمادین در مدارس توحید و گل‌ها در سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: تلاش همسو‌ی دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان در حوزه‌ی تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش است.

طالب محمدی با اشاره به اینکه امسال حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان ثبت نام کرده اند، افزود: ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان در۶۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی در ۲۶۰ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، گفت: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیاز‌های ویژه محقق نمی‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تعلیم وتربیت را جزو حقوق اولیه و اساسی انسان‌ها برشمرد و گفت: متولیان تعلیم و تربیت و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا دانش آموزان با هر استعداد، توانایی ومحدودیت از آموزش برخوردار شوند.

محمدی ادامه داد: ما دست اندرکاران تعلیم و تربیت وظیفه داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این دانش آموزان با وجود داشتن محدودیت استعداد‌های خود را ظهور و بروز دهند.

وی با بیان اینکه در دانش آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است وهم نحوه برآورده کردن آن ویژه‌تر است، افزود: وظیفه متولیان تعلیم و تربیت در آموزش وپرورش استثنایی خاص است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: وقتی نیاز دانش آموز ویژه باشد باید با تأمل، دقت وتخصص بیشتری در پی کشف استعداد باشیم وشیوه برآورده کردن این نیاز‌ها هم تخصصی‌تر است.

محمدی در پایان گفت: تاکنون تمهیدات مناسب برای ساماندهی ۹۹ درصد کارکنان، توانمندسازی ۳۵۰ معلم، ثبت نام و توزیع ۹۰ درصد کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار