رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با جمعی از فضلای حوزه علمیه مشکات دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: من وقتی با فضلاء قم دیدار دارم این نکته را گوشزد می‌کنم که دانش ما از مرز‌های ما فراتر نمی‌رود و ما توجهمان را به صورت تبلیغی بر یک جامعه خاص متمرکز کرده ایم.

او با تأکید بر لزوم ارائه و اندیشه‌ها در جوامع علمی خارج از کشور مطرح کرد: به یاد دارم یک بار در کشور آلمان از یک اندیشمند شنیدم که شما شیعیان باید افکار و آرای خود را در معرض اهل علم قرار دهید، زیرا که مسیر رشد یک نظریه از نقد آن نظریه می‌گیرد، اما شما به این کار نمی‌پردازید.

حجت الاسلام ایمانی پور تصریح کرد: نهاد‌های علمی مثل حوزه مشکات باید وارد حوزه نظریات و تبیین آن‌ها در جوامع بین‌المللی بشوند و ما در این حوزه بسته نیستیم و می‌توانیم حرف‌های خوبی را در این زمینه عرضه کنیم و تجربه نشان داده است که تشنگی زیادی در خصوص نظریات اصیل دینی ما وجود دارد و فقط باید به درستی عرضه شود.

او در ادامه به معرفی فعالیت‌های حوزه علمیه مشکات پرداخت و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بتوانیم اقدامات اثرگذاری را شاهد باشیم و سپس، اعضای جلسه هر یک به بیان نقطه نظرات خود از جمله چالش‌ها و راهکار‌های فعالیت تبلیغی در خارج از کشور پرداختند.

 رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص ملزومات فعالیت فرهنگی در خارج از کشور گفت: علاوه بر فضل علمی و تخصص زبانی باید یک فعال و مبلغ در خارج از کشور با فرهنگ آن کشور نیز آشنا باشد.

او ادامه داد: در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این موضوع دنبال می‌شود و در حال نهادینه کردن آن هستیم که این سازمان به یک قرارگاه تبدیل شود و اصلاً تاسیس سازمان نیز با همین هدف بوده است؛ و منظور مقام معظم رهبری نیز ایجاد یک نقش قرارگاهی برای سازمان بوده که ما مشغول ساماندهی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام ایمانی پور افزود: ما در نقش قرارگاهی سازمان باید با ظرفیت‌های داخلی خوب آشنا باشیم تا بتوانیم در عرصه بین الملل از آن‌ها در جای مناسب و به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: ما در انتخاب رایزن‌ها عنایت ویژه‌ای به حوزه و فضلاء حوزه داریم. واقعیت این است که فضای اقدام و اجرا متفاوت از فضای نظریه محض است و ما امیدواریم که با کمک حوزه علمیه مشکات در این فضا اقدامات مناسبی را داشته باشیم.

او افزود: ما مسئول تصویر ایران در خارج از کشور هستیم و باید از این طریق نسبت به رفع تحریف‌ها که پایه تحریم‌ها را شکل می‌دهد اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار