همزمان با بازگشایی مدارس خیابان‌های همدان گره ترافیکی ندارد

با توجه به بازگشایی مدارس بارترافیکی بالایی را در معابر شهری شاهد هستیم، اما خوشبختانه گره ترافیکی در شهر همدان وجود ندارد.

سرهنگ ابراهیم فارسی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برای امروز، محلاتی که سال گذشته و روز‌های نخست مهرماه دارای مشکل بود، شناسایی کرده و نسبت به استقرار نیرو اقدام شد به طوریکه تاکنون وضعیت ترافیکی خوب بوده و شرایط خوبی داشتیم.

او با بیان اینکه بار اصلی ترافیک در تقاطع‌های اصلی شهر است که عادی است، گفت: طبق رصد‌های انجام شده اکثر خودرو‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، تک‌سرنشین هستند و بیشتر خانواده‌ها جابه‌جایی دانش‌آموزان را انجام می‌دهند که با تعیین تکلیف سرویس مدارس اوضاع بهتر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به ترافیک سنگین در تقاطع پژوهش و اعزام نیرو‌های بیشتر به این منطقه به منظور روانسازی ترددها، گفت: هم اکنون ترافیک در خیابان طالقانی، بلوار بعثت، میدان پژوهش، میدان فردوسی و پیشاهنگی سنگین است.

سرهنگ فارسی تاکید کرد: انتظاری که مردم دارند این است که گره ترافیکی نداشته باشیم، اما واقعیت این است که همدان کلانشهر بوده و بارترافیکی در آن بالاست و نمی‌توان توقع داشت که تردد بالایی نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه با بررسی مانیتورینگ مشاهده می‌شود که توقف در معابر نداریم، همه خودرو‌ها در حال حرکت هستند و گروه ترافیکی وجود ندارد، مطرح کرد: اگر کابران ترافیک رفتار صحیحی داشته، توقف دوبله و سد معبر نداشته باشند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

او درباره اقدامات پلیس راهور برای حل مشکل ترافیک ایجادی از سوی مراکز آموزشی واقع در معابر پردد شهر همدان گفت: با بررسی این مدارس، تعدادی اقدام به جابه‌جا درب ورودی خود کردند؛ مدرسه واقع در خیابان طالقانی درب ورودیش جابه‌جا شد و برای آن مدارسی که هنور اقدامی انجام نداده و مشکل ایجاد می‌کردند، از عوامل پلیس راهور برای روانسازی ترافیک استفاده کردیم تا سدمعبر و توقف دوبله نباشد.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان در پایان به مردم توصیه کرد که قرار نیست حتماً تمام خودرو‌ها مثلاً در داخل میدان بعثت قرار گیرند، می‌توانند از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند؛ همدان دارای چند رینگ است و راه‌های جایگزین زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.