پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم تعطیلی لیگ و بی برنامگی آسیب جدی به بدنه فوتبالمان به خصوص فوتبال ملی ما وارد می‌کند.

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تعطیلات لیگ برتر فوتبال را چطور می‌بیند، اظهار کرد: تعطیلات برای یکسری از تیم‌ها کاملا مضر است و  برای برخی دیگر مهم و سودآور خواهد بود. مسائل روانی در فوتبال مهم هستند و به لحاظ روانی تیم‌هایی که در شرایط خوب بودند و قطع شدن آن روند که تعطیلی لیگ را به دنبال دارد قاعدتا برای این تیم‌ها بسیار زیان آور است. اما برای تیم‌هایی که در بحران بودند و مشکلات روحی و مالی داشتند این تعطیلات بسیار برایشان سودآور است.

تعطیلات لیگ به ضرر تیم‌های بالای جدول شد

او افزود: تیم‌هایی که در کورس قهرمانی، بالای جدول و در شرایط ایده آل  بودند تعطیلات به ضررشان شد. اما تعطیلی لیگ به نفع تیم‌هایی شد که وضعیت خوبی نداشتند و به لحاظ روانی ریکاوری شدند. در مجموع تعطیلی لیگ و بی برنامگی آسیب جدی به بدنه فوتبالمان به خصوص فوتبال ملی ما  وارد می‌کند. شما کجای دنیا را دیدید که لیگی آن قدر تعطیلی داشته باشد. تنها کشور‌هایی که دیدم که لیگشان کاملا بی برنامه هست و صرفا مسابقات لیگ آن‌ها در اختیار فرد است نه یک سیستم کشور‌هایی مثل کره شمالی و کوبا هستند. در آن کشور‌ها سیستم حاکم نیست و فرد حاکم است و آن فرد منافع خودش را به منافع جمع ارجح می‌داند.

فردی بنا به مصالح خودش و منافع گروهش لیگ را تعطیل می‌کند 

لطیفی تصریح کرد: من اعتقاد دارم که هرگز چنین اتفاقاتی را در کشور‌های جهان اول و اروپایی حتی کشور‌های عربی همانند عربستان، قطر و امارات   که در سطح فوتبال آسیا با سرمایه‌های کلان دارند پیش می‌روند دیگر تعطیلات لیگشان به این شکل نیست و نمی‌بینید که آن قدر تعطیل باشند. همچنین کشور آمریکا که فوتبال ورزش اولشان محسوب نمی‌شود، اما کاملا برنامه ریزی مدون دارند. اما ما در کشورمان به دلیل اینکه فلان فرد بنا به مصالح خودش و منافع گروهش می‌گوید لیگ تعطیل شود و این اتفاق هم رخ می‌دهد. این موضوع باعث آسیب به فوتبال می‌شود. البته بهانه تیم ملی را می‌آورند و اتفاقا همین تعطیلات به تیم ملی آسیب می‌زند. به نظرم برای یک بار باید برنامه ریزی صورت بگیرد و البته نباید فراموش کنیم که برای برنامه صحیح و مدون نیاز به وسایل سخت افزاری داریم یعنی استادیوم‌های مدرن و پیشرفته باید داشته باشیم. متاسفانه ما در این زمینه جزو کشور‌های عقب افتاده هستیم.

مدیریت غلط مشکل فوتبال ما است 

پیشکسوت فوتبال گفت: ما مدعی هستیم که کشور متمدن  و ثروتمند هستیم و به طور واقعیت هم کشورمان به لحاظ منابع طبیعی جزو کشور‌های ثروتمند دنیا هست، اما متاسفانه این منابع درست استفاده نمی‌شود و ما می‌بینیم که یک استادیوم درست و حسابی نداریم. شما نگاه کنید ما با همین پول‌های بلوکه شده چند استادیوم می‌توانیم بسازیم؟ به نظرم مشکل اساسی ما پول نیست، چون کشور ما ثروتمند است و مشکل ما مدیریت غلط است و این موضوع باعث می‌شود که آبروی ما  در بازی پرسپولیس و النصر به خاطر نبود زمین مناسب برود. من اعتقاد دارم که  می‌توانیم با درست هزینه کردن منابع طبیعی کشورمان سالانه ۵ استادیوم ویمبلی در نقاط مختلف کشور داشته باشیم. دیگر ما از کشور کوچک قطر چیزی کم نداریم، اما این کشور چه استادیوم‌هایی ساخت و ما نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار