رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت به کارگیری اتباع غیر مجاز توسط صاحبان کارخانه و حرف مختلف، تخلف است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با بیان اینکه به کارگیری اتباع غیر مجاز توسط صاحبان کارخانه و حرف مختلف، تخلف است گفت: ورود افراد غیر مجاز به کشور باعث افزایش جرم و جنایت می شود چراکه این افراد شناسایی نشدند و در صورتی که جرم و جنایت انجام دهند نمی توان آنها را پیگیری کرد.

حسن همتی در خصوص ضرورت ساماندهی اتباع خارجی گفت: با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است تعداد زیادی از اتباع غیر مجاز، بعد از حضور طالبان و داعش در افغانستان، ورود غیر قانونی به ایران داشتند و در مناطقی از تهران و سایر نقاط کشور سکنی گزیدند.

وی گفت: البته نیروهای امنیتی و انتظامی و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و وزارت داخله ایران پیگیر این مسأله هستند و ورود و حضور اتباع غیر مجاز احتمال دارد برای کشور مشکلاتی را به وجود آورد؛ یکی از این مشکلات تغییر بافت و هویت مناطق است و ممکن است ورود و استقرار آنها در تغییر بافت و هویت تأثیر منفی بگذارد، مشکل بعدی استفاده این افراد از امکانات عمومی کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به آمار بیکاری کشور گفت: ورود اتباع غیر مجاز به کشور باعث بالا رفتن آمار بیکاری جامعه می شود؛ بخشی از این افراد در زمینه های مختلف خصوصا در حوزه خدماتی و هتل‌ها مشغول به کار هستند؛ لذا سبب افزایش آمار بیکاری جوانان ما می شوند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران، صاحبان هتل ها و صاحبان مراکز مختلف، نباید این افراد را به کار بگیرند؛ چراکه اتباع غیر مجاز به معنای اتباع غیر قانونی است و به کار گیری آنها تخلف است.

همتی با اشاره به تأثیر ورود افراد غیر مجاز به کشور در افزایش جرم و جنایت گفت: در کنار تأثیری که اتباع غیر مجاز در افزایش بیکاری دارند، باید افزایش جرم و جنایت در کشور را هم اضافه کرد.

وی ورود اتباع غیر مجاز را تهدیدی دراز مدتی برای آینده کشور خوانده و گفت اتباع مجاز باید از اتباع غیر مجاز جدا شوند.

پیش از این رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.