رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان تاکید کرد.

حسام پیتام گفت: برای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی از سوی اتباع بیگانه، این اداره اقدام به اجرای طرح گشت مشترک با دستگاه‌های مرتبط می‌نماید.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر گفت: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولاً دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیاً مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

پیتام گفت: رویکرد راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در اشکذر به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.

به گفته این مسئول: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده بپذیرند طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

پیتام گفت: مردم شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده به کارگیری اتباع غیرمجاز به کار با شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.