۴۲ مدرسه گناباد در آستانه سال تحصیلی جدید بهسازی شد

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در آستانه سال تحصیلی جدید بازسازی شد.

مجید فدوی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید گناباد گفت: عملیات اجرایی ساخت ۶ طرح جدید آموزشی در این شهرستان آغاز و اعتبار تعدادی طرحهای عمرانی که سالها از آغاز احداث آنها می گذشت و نیمه تمام بودند، تامین شد.

وی سروسامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش و افزایش چند برابری درآمدها،توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب شش چمن مصنوعی مهمترین اقدامات در آستانه بازگشایی مدارس به شمار می رود.

وی ادامه داد: تحقق سند تحول بنیادین سرلوحه همه فعالیت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خواهد بود و با تلاش ها و برنامه ریزی های مجاهدانه فرهنگیان و مدیران مدارس، بدون شک سالی توام با موفقیت های بیش از پیش برای این بخش خواهد بود.

رییس آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در مقاطع مختلف تحصیلی طی سال گذشته و به تبع آن سالجاری ، سعی شد که با عدالت تربیتی و آموزشی، توزیع عادلانه نیروی انسانی، تقویت و احیای مدارس محروم و روستایی، توجه ویژه به هنرستان ها از نظر تجهیزات و توسعه متوازن، مشکلات این بخش کاهش یابد و امسال هم این اقدامات استمرار می یابد.

وی گفت: دانش آموزان گنابادی علاوه بر کسب موفقیت در امتحانات نهایی سالجاری در استان خراسان رضوی در کنکور سراسری هم به رتبه های خوبی دست یافتند که از جمله آنها می توان به کسب ۶ رتبه یک و ۲ رقمی در کنکور اشاره کرد.

فدوی رشد هفت برابری رتبه های دانش آموزان گنابادی در جشنواره های استانی و کشوری مقطع ابتدایی و متوسطه اول برای نخستین بار در تاریخ این جشنواره ها، قهرمانی های ملی و استانی دانش آموزان ، کسب رتبه های چشم گیر فرهنگی و قرآنی در مسابقات دانش آموزی از جمله موفقیتهای آموزش و پرورش گناباد در سال تحصیلی گذشته برشمرد و گفت: این موفقیتها با تلاش معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هم استمرار می یابد.

فرماندار گناباد نیز گفت: آموزش و پرورش این شهرستان در بخشهای مختلف از جمله نوسازی مدارس و موفقیت دانش آموزان در امتحانات نهایی به رتبه های نخست و برتر استان خراسان رضوی طی سال تحصیلی گذشته دست یافت.

رضا نصیری افزود: این شهرستان همچنین به نسبت جمعیت در کنکور سراسری سالجاری جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد و تعدادی از دانش آموزان گنابادی به رتبه های بالا دست یافتند.

وی نخستین رکن پیشرفت را معلمان دانست و گفت: با تلاش خستگی ناپذیر معلمان در سایه مدیریت جهادی و انقلابی آموزش و پرورش دانش آموزان توانستند به موفقیتهای زیادی در بخشهای مختلف دست یابند.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.