زنگ مهر و مقاومت به منزله آغاز سال تحصیلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان، مربیان و دانش آموزان در مدارس استان اردبیل نواخته شد.

استاندار اردبیل امروز در آیین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه لاله اردبیل هدف کشور‌های خارجی از جذب نخبگان علمی دنیا را افزایش توانمندی خودشان اعلام کرد و گفت: خلق ثروت در دنیای آینده منوط به داشتن علم، ایده و ذهن خلاق است.

سید حامد عاملی در پاسخ به سوال دانش آموزان بر لزوم حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: در دنیای فعلی تولید ثروت با علم امکان پذیر است و اگر به علم توجه نکنیم به کشوری فقیر تبدیل خواهیم شد.

او با اعلام اینکه ۱۲۰ سال به فروش نفت و گذران اقتصاد با آن عادت کرده ایم اظهار کرد: اکنون با توجه به تحریم‌ها فروش نفت چندان برای رفع نیاز‌های کشور موثر نیست و باید در کنار آن تولید ثروت کنیم و این امر به علم و دانش نیاز دارد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل از آموزش و پرورش استان خواست برای تقویت پایه‌های دهم و یازدهم و برگزاری کلاس‌های تقویت کنکور در استان برنامه ریزی کند و هزینه این کار‌ها از استانداری تامین خواهد شد.

عاملی همچنین به دانش آموزان توصیه کرد در کنار آموزش علم، به یادگیری مهارت‌های زندگی نیز توجه و تمرکز کنند و ۶۰ مهارت مهم زندگی را فراگیرند.



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.