رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سیل اخیر بیش از ۹۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی دو شهرستان آستارا و تالش خسارت وارد کرده است.

صالح محمدی با اشاره به آسیب دیدن بیش از ۹۵ درصد محصولات کشت دوم در شهرستان آستارا، گفت: سیل اخیر ۹۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در دو شهرستان سیل زده آستارا و تالش خسارت وارد کرده است.

وی به وقوع سیلاب در شهرستان‌های آستارا و تالش، اشاره کرد و افزود: تخریب ۶ هکتار از شالیزار‌های شهرستان آستارا، تلف شدن نیمی از جوجه‌های یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای، از بین رفتن ۴ تن خوراک دام، تلف شدن ۱۶ راس دام سنگین و ۴۶ راس دام سبک، تلف شدن هزار قطعه جوجه اردک و غاز بخش‌های از خسارات سیل اخیر به کشاورزان این دو شهرستان است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به آبگرفتگی ۲ واحد شالیکوبی و آسیب به ۵۰ تن شلتوک، گفت: براثر سیل در ۲ شهرستان آستارا و تالش زیرساخت‌های آب و خاک جهاد کشاورزی، آبندان‌ها، چاه‌های آبرسانی کشاورزی و آشامیدنی در این شهرستان‌ها تخریب شدند.

صالح محمدی افزود: ۵۰ هکتار باغ کیوی شهرستان آستارا و ۵۷۰ واحد کلونی زنبور عسل نیز در این شهرستان به شدت دچار خسارت شده و از بین رفته است.

وی همچنین به تخریب راه‌های دسترسی مزارع اشاره و تصریح کرد: ۸ هزار متر از جاده‌های دسترسی بین مزارع، باغ‌ها و شالیزار‌ها دچار آبگرفتگی شده و تخریب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.