محمود حبیبیان رئیس اتاق اصناف شهرکرد با اشاره به تشدید نظارتهای اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاههای متولی بر بازار استان از برخورد قاطع با اصناف متخلف خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده کمفروشی، گرانفروشی، نصب نکردن قیمت کالا و سایر تخلفات واحدهای صنفی، موضوع را به اتاق اصناف گزارش و پیگیر شکایت باشند.
وی افزود: حفظ و احقاق حقوق شهروندان از مهمترین وظایف اتاق اصناف است.
بیشتر بخوانید
حبیبیان با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف اضافه کرد: شهروندان میتوانند شکایت خود را به اتحادیه مربوطه اعلام کنند و از این طریق پرونده تشکیل میشود و اتحادیه موظف است موضوع را ظرف مهلت دو روز کاری رسیدگی و به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع دهد.
وی ادامه داد: کمیسیون رسیدگی به شکایات، موظف است ظرف حداکثر سه روز کاری شکایت دریافتی و نظر کمیسیون را مورد بررسی قرار دهد و در صورت احراز نشدن تخلف واحد صنفی مورد بحث، پرونده را مختومه اعلام کند.
حبیبیان اظهار کرد:، اما در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی به رای کمیسیون، پرونده از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال میشود.