نیاز کهگیلویه و بویراحمد به گروه‌های خونیِ منفی

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به کاهش ذخیره خونی به اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی (گروه‌های خونی O و AB منفی) در استان بیشتر نیاز است.

سید ذاکر سعیدی نژادبا دعوت از دارندگان گروه‌های خونی منفی برای اهدای خون، اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون در یاسوج، گچساران و دهدشت آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.
 
سعیدی نژاد تصریح کرد: تعدادی از هم وطنان به خون به خصوص گروه خونی منفی نیاز فوری دارند که مشارکت واجدین شرایط این امر خیر و خداپسندانه موجب نجات جان نیازمندان خواهد شد.
 
وی با اشاره به سن مناسب برای اهدای خون، یادآور شد: بهترین سن اهدای خون بین ۱۸ تا ۵۰ سال است اگرچه تاکنون استقبال جوانان و بانوان کمتر بوده و ما برای ذخیره مناسب فرآورده‌های خونی در هر شرایطی نیاز به مشارکت بیشتر این گروه از افراد جامعه داریم.
 
مدیرکل انتقال خون همچنین بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، زنان باردار، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای را از مهم‌ترین مصرف کنندگان فراورده‌های خونی در استان برشمرد و ادامه داد بیماران تالاسمی، از جمله نیازمندان دائمی و پرمصرف کننده‌ترین فرآورده‌های خونی هستند.
 
سعیدی نژاد یادآور شد: هر کیسه خون اهدایی به سه فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تبدیل و جان سه بیمار را نجات می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: گلبول قرمز در خون اهدایی برای بیماران تالاسمی و بیمارانی که دچار خونریزی هستند قابل استفاده است و پلاکت خون اهدایی برای بیماران سرطانی مصرف می‌شود و فرآورده دیگر پلاسما است که برای بیماران با کمبود فاکتور‌های خونی مثل مبتلایان به بیمار‌های کبدی با عمر ۲ سال در دمای منهای ۳۰ درجه نگهداری می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.