رئیس رسانه ملی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیتهای مشترک تعامل با این وزارتخانه را برشمرد و گفت: صداوسیما بدون استفاده از زیرساختهای ارتباطی چه در حوزه برودکست و چه برودبند قادر به انجام وظایف و مأموریتهای خود نیست و معتقدیم اکنون دوره طلایی تعامل صداوسیما با وزارت ارتباطات است.
پیمان جبلی که میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی بود گفت: اگرچه رسانه ملی بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است و نقش قابلتوجهی در حکمرانی فرهنگی دارد، اما با وزارت ارتباطات همانند دو عضو یک خانواده است و بدون استفاده از زیرساختهای ارتباطی مأموریت رسانه ملی در سیگنالرسانی به نتیجه نمیرسد.
وی تحقق مأموریتهای دو دستگاه را مرهون همکاری مؤثر و متقابل دانست و از راهبردها و تلاشهای وزارت ارتباطات در مسیر کسب رضایت مردم نیز یاد کرد و گفت: یک اقدام خوب وزارت ارتباطات سامانهمندشدن خدمات است. در این مدت کوتاه، گامهای بلندی در زمینه تسهیل دسترسیها از پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت هوشمند برداشته شده که رضایت مردم را در پی داشته است.
رئیس سازمان صداوسیما مسیر پیش رو را امیدبخش خواند و گفت: صداوسیما چه با مطالبهگری و پیگیری خبری و چه با فرهنگسازی توانسته و میتواند به وزارت ارتباطات کمکهای شایان توجهی داشته باشد. ازاینرو، در تداوم این دوره، در دو نقش مطالبهگرانه و فرهنگساز، در کنار وزارت ارتباطات و در مسیر تحقق مأموریتهای آن ایستادهایم.
اقدام دیگری که جبلی بدان اشاره کرد، شکستن تابوی استفاده از پیامرسانهای خارجی بود که در بیان او اینگونه تبیین شد: ما میتوانیم با فرهنگسازی در رشد، توسعه و حمایت از شرکتهای دانشبنیان و جوانان متخصص، با هدایتگری وزارت ارتباطات دخیل باشیم. اکنون بسیاری از خدمات که از پیامرسانهای خارجی میگرفتیم، توسط پیامرسانهای داخلی ارائه میشود.
کمک رسانه ملی در تثبیت اهمیت مرزبانی فضای مجازی
عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه یک سال اخیر طلاییترین دوران همکاری دو مجموعه بوده است که دستاوردهایش در کارنامه نظام ثبت و مردم از ثمراتش بهرهمند شدهاند گفت: یکی از این دستاوردها پنجره ملی واحد خدمات دولت هوشمند است که گرچه پیگیریها از سوی ما بوده، اگر صداوسیما مطالبه گری نمیکرد، دستگاهها پای این کار نمیآمدند.
وی با بیان اینکه در سه حوزه میتوانیم همکاریها با سازمان صداوسیما را تقویت کنیم، عنوان کرد: حوزه نخست، زیرساختهای ارتباطی است و یک نمونه آن توسعه ارتباطات زمینی از طریق نهضت فیبرکشی در اقصینقاط کشور است که بهصورت شبانهروزی در حال احداث و تکمیل است.
زارعپور با اشاره به نقش برجسته رسانه ملی در پیشبرد سیاستها و قوانین از طریق مطالبهگری از دستگاهها، حوزه دوم را مطالبهگری، ترویج و تبیین دانست و گفت: به عنوان مثال صداوسیما جلسه دادگاه تیکتاک را پخش کرد و بااینکه تا قبل از آن مسئولان هم مواضعی در این باره داشتند، اکنون خیلیها توجیه شدند که مرزبانی فضای مجازی امری بسیار مهم است. مورد دیگر آنکه تعاملات در بستر پیامرسانهای داخلی درحال انجام است و صداوسیما در اثبات کارآمدی شبکههای اجتماعی داخلی نقش داشت.
وی با اشاره به اینکه از میان کاربران بیش از ۴٠ میلیونی پیامرسانهای داخلی، ویراستی ٣٠٠ هزار کاربر فعال ماهانه و ١٠٠ هزار کاربر فعال روزانه دارد و رفته رفته جای خود را باز میکند گفت: باید فرهنگسازی بیشتری کنیم تا حضور در آن افزایش یابد.
دوران سرسپردگی باید اسمش رو گذاشت
از هر اقدام یک دستاورد ساخته و از کمبودها و مشکلات و دغدغه مردم هیچ حرفی زده نشه
یعنی بی انصاف ترین اشخاص هم فکر نکنم نسبت به خودشون هم چنین یکطرفه عمل کنن