حدود ۲ هزار داروساز در خراسان رضوی فعالیت می کنند

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۲ هزار داروساز در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌های تولید دارو و فرآورده‌های سلامت محور شرکت‌های پخش داروی خراسان رضوی مشغول به کار هستند.

علی روحبخش سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک هفت شرکت تولید دارو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

او افزود: کمبود‌های دارویی امروزه یک چالش بزرگ در کشور است که به جای این که به دنبال اجرایی شدن اسناد باشیم به دنبال رفع کمبود‌ها هستیم و این امر ما را از مسیر اصلی حرکت به سمت تعالی غافل کرده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نسخه پیچی در راستای یک دست شدن استاندارد شده است و سند آن روی تارنمای سازمان غذا و دارو موجود است.

روحبخش با اشاره به آغاز مهاجرت داروسازان بیان کرد: اگر برنامه‌ای برای تغییر رویه فعلی و نوسازی صنعت دارو نباشد جوانان داروساز ایران به کشور‌های همسایه که به شدت در حوزه دارو فعال هستند و سرمایه گذاری می‌کنند جذب می‌شوند.

او با بیان این که احتکار و قاچاق دارو در کشور وجود دارد تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به کشف انبار دارو‌های احتکار شده در خرم آباد با ۱۴ هزار قلم انواع دارو و لوازم پزشکی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال و کشف محموله ۶۰۰ میلیارد ریالی دارو و مکمل قاچاق در آذربایجان غربی اشاره کرد که اخبار آن‌ها پیش از این منتشر شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: صنعت دارو رشد منفی ۵.۱ درصدی را طی سال گذشته تجربه کرده است و این صنعت با قیمت گذاری دستوری نابود می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار