۵۵ مدرسه کانکسی لرستان جمع آوری شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در راستای اجرای طرح شهید پناهی ۵۵ مدرسه کانکسی در مناطق محروم و دور افتاده این استان جمع‌آوری و مدارس استاندارد جایگزین آن‌ها شد.

یونس بهاروند ایرانیا بیان کرد: در راستای احداث فضا‌های آموزشی براساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای لرستان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر در این راستا ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس درس و زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۴ متر مربع برای شروع سال تحصیلی در لرستان آماده شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع این ۲۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم وکمتر برخوردار و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در این استان در حال احداث است و تلاش می‌شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح "شهید پناهی"در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح‌ها ۱۰۳ مورد در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می‌شود و تا پایان سال جاری نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان غیر از دیگر طرح‌های عادی بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: همچنین در حوزه تجهیزات فضا‌های آموزشی استان ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شده که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال به هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

 

برچسب ها: کانکس ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار