مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: چهار هزار و ۸۰۰ فقره وام فرزندآوری طی سال جاری با رویکرد تسریع در فرآیند پرداخت به خانواده‌های قزوینی پرداخت شده است.

کبری علیخانی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت:چهار هزار و ۸۰۰ فقره وام فرزندآوری طی سال جاری با رویکرد تسریع در فرآیند پرداخت به خانواده‌های قزوینی پرداخت شده که این تعداد تسهیلات معادل چهار هزار و ۲۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای نظارت بر پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط بانک‌های عامل استان قزوین، بازرسی‌های سرزده توسط کارگروه نظارت و بازرسی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استانداری انجام می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: در این مرحله نیز تعدادی از شعب بانک‌های ملت و صادرات توسط تیم بازرسی بازدید به عمل آمد و با تعدادی از وام گیرنده‌ها تماس تلفنی حاصل شد که خوشبختانه تمامی متقاضیان از نحوه عملکرد و ارایه تسهیلات یاد شده اعلام رضایت کردند.

به گفته این مسوول، در بررسی‌ها همچنین مشخص شد ثبت نامی‌های اردیبهشت و خرداد ماه تسهیلات خود را در تیر و مردادماه دریافت کرده‌اند، اما به ثبت نام کنندگان در مردادماه بلافاصله تسهیلات پرداخت شده که این مساله بیانگر فقدان منابع بانکی در یک بازه زمانی مشخص بوده است.

علیخانی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده بخشی از پرونده‌های در نوبت انتظار پرداخت تسهیلات نیز مشخص شد برخی از متقاضیان دریافت برای پیگیری پرونده خود هنوز به بانک مراجعه نکرده‌اند که راهنمایی لازم توسط بازرسان ارایه شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: از آنجایی که تسهیلات فرزندآوری تنها تا ۲ سالگی فرزند قابل پرداخت است، به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در روز‌های ابتدایی پس از تولد فرزندشان اقدام به ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار