معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: توجه دولت به مقوله زیارت جدی است و فعالیت کارگروه آن در دولت سیزدهم با اهتمام ملی و حمایت مسئولان در حوزه‌های مختلف همراه شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که از رییس‌جمهور تا سایر مسوولان نظام پای کار زیارت هستند.

او افزود: تشکیل کارگروه ملی زیارت برکات بسیاری و از جمله تامین زیرساخت‌های لازم در امر زیارت را به دنبال دارد و مصوبات آن در سطح مصوبات هیات وزیران است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سه فرصت زیارتی در سطح ملی وجود دارد؛ ادامه داد: شورای عالی حج با مسئولیت سازمان حج و زیارت و همچنین بعثه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مربوط به حج برنامه ریزی لازم را بر عهده دارند؛ همچنین ستاد مرکزی اربعین نیز با مسوولیت وزیر کشور و وزراتخانه تحت امر وی در خصوص انجام زیارت اربعین حسینی (ع) برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

گنابادی نژاد بیان کرد: کارگروه ملی زیارت به دنبال ایجاد شرایط زیارتی آسان، ایمن و ارزان در شهر‌های زیارتی کشور و از همه مهمتر، شهر مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) و بارگاه منور رضوی است و ایجاد سایر فرصت‌های زیارتی از جمله وظایف این کارگروه است.

او تصریح کرد: در دولت سیزدهم تاکنون چهار نشست کارگروه ملی زیارت را شاهد بوده ایم که سه جلسه آن در سطح کارگروه و یک مورد آن نیز در سطح قرارگاه تشکیل شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص مصوبات این کارگروه تاکید کرد: برخی از مصوبات موضوعی، مصداقی و موقتی است و برخی از مصوبات نیز به صورت دائمی به تصویب رسیده است تا شرایط خدمت رسانی به زائران به خوبی فراهم شود.

گنابادی نژاد اظهار کرد: در نگاه کلان و آینده نگر، با ایجاد هم افزایی بین نهاد‌های مختلف در موضوع زیارت، فرصت‌های بسیاری با نگاه تمدنی و اسلام ناب محمدی شکل خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.