مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، کلاس درس بدون معلم در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت.

موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود کمبود نیروی انسانی، امسال کلاس درس بدون معلم در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت، گفت: ۲۶.۵ درصد حقوق دریافتی فرهنگیان خراسان جنوبی از محل قانون رتبه‌بندی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه امروز با کمترین چالش در مدارس استان مواجه هستیم، افزود: همت جدی مدیران مدارس و معلمان باعث خواهد شد تا در بحث تربیت و همچنین آموزش بتوانیم ارتقا یابیم.

موسوی نژاد با بیان اینکه مراقبت از فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین رسالت فرهنگیان شناخته شده است، تصریح کرد: معلمان در جهاد تبیین باید واقعیات را جایگزین دروغ‌های فضای مجازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بر موضوعات مطرح شده در مدارس حساس باشیم، عنوان کرد: مدارس، احیاگر فرهنگ اسلام انقلابی بر مبنای سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر آرمان‌های انقلاب هستند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه وجود مدیران و معلمان متعهد، پرتلاش، با انگیزه و توانمند، شرط اول در تمدن‌ساز بودن مدارس است، افزود: در سال تحصیلی جدید با کمبود نیروی انسانی مواجیهم، اما کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت.

او با اشاره به هدفمندسازی توزیع نیروی انسانی در شورای پروژه مهر، اظهار کرد: یکی دیگر از چالش‌ها، کمبود فضای آموزشی به ویژه در مرکز استان است با رشد جمعیت و انبوه‌سازی مساکن با آن مواجه شده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری آزمون استخدامی نیرو‌های خدمتگزار آموزش و پرورش به زودی خبر داد و گفت: با این آزمون، کمبود نیرو در بخش خدمات جبران خواهد شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های هر حوزه یا دستگاه اجرایی باید با پیوست اعتباری به آموزش و پرورش ارجاع شود، یادآور شد: لازم است از تعدد برنامه‌ها در آموزش و پرورش جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار