جزئیات پرواز جدید ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی با فضانورد روسی

فضاپیمای روسی سایوز در ماموریتی مشترک با ناسا، با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

فضاپیمای روسی سایوز حامل دو فضانورد روسی و یک فضانورد از ناسا حدود سه ساعت پس از پرتاب خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

لورال اوهارا، فضانورد ناسا و اولگ کونوننکو و نیکولای چوب، فضانواردان سازمان فضایی روسکوسموس که از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان توسط فضاپیمای سایوز پرتاب شده بودند، به سلامت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسیدند.

پس از ورود به ایستگاه فضایی، تازه واردان مورد استقبال هفت نفر از ساکنان حاضر در ایستگاه فضایی قرار گرفتند و اندکی بعد، حساب رسمی ایستگاه فضایی بین‌المللی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از خدمه کامل ایستگاه، متشکل از ۱۰ نفر را منتشر کرد.

 اوهارا، متولد ایالت تگزاس، در اولین ماموریت مداری خود بوده و شش ماه آینده را در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار خواهد کرد؛ در حالی که دو همکار روسی او برای یک سال کامل در ایستگاه فضایی باقی خواهند ماند.

این ماموریت در زمان شلوغی ایستگاه فضایی بین‌المللی از نظر چرخش خدمه در جریان است؛ به گونه‌ای که در پایان ماه گذشته، پیش از خداحافظی با چهار فضانورد مأموریت Crew-۶، از چهار فضانورد مأموریت Crew-۷ اسپیس ایکس استقبال کرد.
 
این در حالی است که یک هفته دیگر فرانک روبیو فضانورد ناسا و سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین با فضاپیمای دیگر سایوز به زمین بازخواهند گشت و روبیو رکورد جدیدی را برای مدت زمان سپری شده در مدار که ۳۷۱ روز است، به ثبت خواهد رساند.
 
ماموریت روبیو قرار بود تنها شش ماه به طول بینجامد، اما پس از آن که فضاپیمای سایوز این ماموریت در پایان سال گذشته هنگام لنگر انداختن در ایستگاه فضایی دچار نشت مایع خنک‌کننده شد، این مدت تمدید شد.
 
آژانس فضایی روسکوسموس، فضاپیمای آسیب دیده را خطر قابل توجهی برای پرواز سرنشین دار دانست و باعث شد که پرواز برگشت روبیو را با یک کپسول جایگزین برنامه ریزی کند.
 
اوهارا و دو همکار روسی اش قرار بود شش ماه پیش به ایستگاه بین المللی پرواز کنند؛ اما برنامه ریزی مجدد و تبعات آن، ماموریت آن‌ها را به تاخیر انداخت.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار