استاندار خواستار سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش‌های مختلف تولیدی سیستان و بلوچستان شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش‌های مستعد استان سرمایه‌گذاری کنند.

  محمد کرمی در جریان بازدید سرزده از سرپرستی بانک ملی در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری بانک‌ها را در بخش‌های مختلف تولیدی استان خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آینده استان آینده بسیار روشنی است چرا که مزیت‌ها و استعداد‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در هر یک از این حوزه‌ها ثروت و گردش مالی بسیار خوبی را برای استان به ارمغان خواهد آورد و هلدینگ‌های بانک‌ها می‌توانند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

 استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: استان به لحاظ تجاری و اقتصادی شرایط بسیار مستعدی دارد، چرا که همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان، همچنین دسترسی به آب‌های آزاد و امکان ارتباط با سایر کشور‌ها از جمله هند و چین، مزیت تجاری ویژه‌ای را برای استان ایجاد کرده است.

وی گفت: واردات و صادرات دام، ایجاد باغات گرمسیری موز و انبه، کاشت ارقام با ارزش خرما، شیلات و آبزی‌پروری و معادن مزیت‌های بی‌نظیری در استان هستند که بانک‌ها باید در این حوزه‌ها ورود کنند.

کرمی ادامه داد: در عرصه واردات و صادرات دام، استان این مزیت را دارد که به هاب دام منطقه تبدیل شود و سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد باغات و تولید میوه‌های گرمسیری و آبزی‌پروری نیز می‌تواند چرخه بزرگی از اشتغال و تولید ثروت را به گردش درآورد.

وی افزود: در حوزه معدن نیز استان بسیار غنی است و بانک‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این حوزه از خروج مواد خام معدنی از استان جلوگیری کنند و ذخایر در خود استان استخراج، فرآوری و صادر شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر ارائه تسهیلات بانکی به جهت حمایت از حوزه تولید و واحد‌های تولیدی تاکید کرد.

وی در خصوص تطبیق دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها با شرایط استان گفت: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها باید متناسب با شرایط استان اجرایی شود و مدیران با آگاهی از موانع و مشکلاتی که در استان وجود دارد آیین نامه‌ها را بومی‌سازی کنند چرا که این بخشنامه‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط و ندیدن استان در مرکز به صورت کلی تدوین شده و اجرای آن به این گونه، ممکن است مشکلاتی را پیش روی مردم استان بگذارد که مدیران باید در رفع این موانع و بومی‌سازی دستورالعمل‌ها پیگیری لازم را داشته باشند.

برچسب ها: استانداری ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار