رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل مانسون پارسال ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

پارسال سیل مانسون خسارت های زیادی به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه به بخش های روستایی و کشاورزی خسارت وارد کرد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل مانسون خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد و این خسارت ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.
 
سید علی معتمدی‌پور افزود: ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده خسارت سیل برای کشاورزان تشکیل و سه هزار و ۳۲۶ پرونده برای دریافت ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شد که با گذشت بیش از یکسال از سیل مانسون یک ریال توسط بانک‌ها پرداخت نشد.
 
وی بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جدا از حوزه شیلات است که خسارت سیل به بخش شیلات ۱۰۰ میلیارد تومان است که هنوز به بانک‌ها ارسال نشد.
 
معتمدی افزود: سیل بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد وارد کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از بانک‌ها قابل قبول نیست که ازمجموعه بیش از سه هزار پرونده ارسالی به بانک‌ها تاکنون یک ریال اعتبارات خسارت سیل مانسون پرداخت نکرده باشند.
 
وی بیان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های بیش از نرمال برای پاییز امسال پیش‌بینی شده است لذا کشاورزان تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت را اتخاذ کنند.
 
منصور دانش‌آموز دبیر شعب هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد دلیل عدم تاخیر در پرداخت تسهیلات سیل مانسون اشاره و عنوان کرد: تاکنون مصوبه پرداخت خسارت سیل مانسون به بانک ابلاغ نشده که جدیدا موافقت نامه برخی بانک‌ها آمده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.